عصر خودرو

گفت‌وگو با مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان

افزایش قیمت سیمان منتفی نشده است

عصر بازار- مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس وخوزستان با بیان اینکه افزایش قیمت سیمان منتفی نشده است، عنوان کرد: در جلسات کارگروه سیمان درصدد هستیم اول برای تعیین راهکارهای تعادل‌بخشی در بازار برنامه‌ریزی کرده و بعد برای اعمال افزایش قیمت در بازار سیمان اقدام کنیم.

افزایش قیمت سیمان منتفی نشده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مرتضی لطفی با بیان اینکه افزایش قیمت سیمان هنوز منتفی نشده است، اظهار کرد: برای رسیدگی به مشکلات صنعت سیمان کارگروهی تشکیل شده و این اولین جلسه کارگروه قرار است توسط اعضای انجمن صنفی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور این هفته برگزار شود.

    او افزود: در این جلسه موضوع افزایش قیمت سیمان در بازار دوباره مطرح می‌شود و انجمن جمع‌بندی خود را اعلام‌ می‌کند.

    لطفی با بیان اینکه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در این جلسه درصد پیشنهادی خود را برای افزایش قیمت اعلام می‌کند، گفت: در این جلسه برای بررسی مشکلات صنعت سیمان آقای مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت و آقای دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز حضور دارند و قرار است تمامی جوانب خرید اعتباری سیمان مورد بررسی قرار گیرد.

    مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس وخوزستان افزود: طبق طرح جامع صنعت سیمان قرار بود سه ماه یکبار قیمت این کالا در حضور مسوولان به جمع‌بندی برسد اما این جلسات تاکنون تشکیل نشده و درصدد هستیم پیرو طرح جامع این صنعت در جلسات کارگروه به مسائل قیمت‌گذاری سیمان پرداخته شود.

    رئیس هیات مدیره شستا تصریح کرد: استمهال بازپرداخت بدهی مالیاتی، استمهال بازپرداخت تسهیلات بانکی شرکت‌ها، خرید اعتباری 5 میلیون تن سیمان از سوی وزارت راه و شهرسازی، گشایش ال‌سی برای مبادلات سیمان و استفاده از سیمان و بتن به جای سازه‌های فولادی مهمترین موضوعات صنعت سیمان است که در این کارگروه قرار شده به آنها پرداخته شود.

    او با بیان اینکه به دنبال تثبیت قیمت سیمان هستیم، گفت: ابتدا درصدد هستیم به سمت تعادل‌بخشی در بازار سیمان حرکت کنیم و قیمت این کالا را با ایجاد ظرفیت متناسب با عرضه و تقاضا به ثبات برسانیم. در مرحله بعد اولویت را برای افزایش قیمت سیمان تعریف می‌کنیم و درصد پیشنهادی‌مان را در صورت تایید در بازار اعمال می‌کنیم.

    برچسب ها