عصر خودرو

در معاملات امروز ثبت شد؛

جوش شیرین پرطرفدارترین محصول تالار شیمیایی

عصر بازار: جوش شیرین همچنان مورد توجه خریداران محصولات شیمیایی است، به طوری که امروز هم تنها کالایی بود که با رقابت معامله گران خریداری شد.

جوش شیرین پرطرفدارترین محصول تالار شیمیایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، عرضه 500 تنی جوش شیرین پتروشیمی شیراز امروز با تقاضایی معادل 950 تن روبه رو شد. این کالا که با نرخ یک هزارو 195 تومان عرضه شده بود با میانگین قیمت یک هزار و 313 تومان توسط معامله گران خریداری شد.

    علی جوانمردی، کارشناس بازارشیمیایی در این باره گفت: تقاضا در بازار جوش شیرین نسبت به هفته های قبل کاهش یافته است، از این رو در بازار داخل قیمت این کالا همچنان بدون تغییر باقی مانده است، از این رو به نظر می رسد تقاضا برای این کالا در محدوده ای ثابت در هفته های آتی باقی مانده و تغییر محسوسی نداشته باشد.

    از سوی دیگر اسیداستیک فن آوران هم که در هفته های پیشین تقاضای بیشتر از عرضه را به خود اختصاص داده بود، امروز تقاضایی معادل عرضه یعنی 322 تن داشت، قیمت پایه این کالا یک هزارو 227 تومان بود و معامله گران میانگین نرخ یک هزارو 229 تومان را برای خرید این کالا ثبت کردند.

    به گفته جوانمردی، تقاضای اسیداستیک فن آوران هم در حد متعادلی است و از این رو به نظر نمی رسد محصولات شیمیایی در هفته های آتی روندی متفاوت را طی کنند، به همین دلیل آرامش همچنان بر معاملات محصولات شیمیایی حاکم خواهد بود.

    در همین حال امروز اکثر محصولات شیمیایی عرضه شده در بورس کالای ایران با قیمت پایه معامله شده و بخشی از آنها هم وارد سیستم مچینگ شد. به این ترتیب اسید ترفتالیک تندگویان، کربناست سدیم سنگین و سبک شیراز، دی اتیل هگزانول و منومر وینیل استات شازند، اوره صنعتی خراسان، منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول مارون و الکیل بنزن خطی سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با اقبال معامله گران مواجه نشده و وارد سیستم مچینگ شدند.

    برچسب ها