عصر خودرو

ثبت بیش از یک هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال داد و ستد در فرابورس

عصر بازار- در نخستین روز هفته ضمن رشد ۶ واحدی آیفکس، بیش از یک هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال داد و ستد در بازار فرابورس انجام شد.

ثبت بیش از یک هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال داد و ستد در فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در دومین روز مردادماه بازار فرابورس شاهد خرید و فروش 278 میلیون و 330 هزار ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 883 میلیارد ریال بود.
    آیفکس هم با رشد 6 واحدی نسبت به روز معاملاتی پیشین به جایگاه 793.61 واحدی رسید. نماد فولاد هرمزگان و دماوند بیشترین تاثیر را در این افزایش داشتند.

    در بازار اول 36 میلیون ورقه بهادار به ارزش 80 میلیارد ریال داد و ستد شد و همین طور 51 میلیون و 260 هزار ورقه بهادار به ارزش 193 میلیارد و 740 هزار ریال در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت.

    بیشترین حجم و ارزش معاملات روز شنبه متعلق به فولاد هرمزگان با معامله 11 میلیون و 390 هزار سهم به ارزش 26 میلیارد ریال بود. در عین حال سهام پالایش نفت لاوان، توکا رنگ فولاد سپاهان و روان فن آور بیشترین افزایش قیمت و پگاه فارس و تولید دارو بیشترین کاهش قیمت را در روز جاری تجربه کردند.

    در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا6" به ارزش 150 میلیارد و 820 میلیون ریال بود و ارزش معاملات امروز در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی به حدود 344 میلیارد ریال رسید.

    این گزارش می‌افزاید، امروز هر ورقه اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن ضمن کاهش قیمت در بازه 890 تا 945 هزار ریال مبادله شد. بیشترین افت قیمت مربوط به نماد اردیبهشت 94 بود.
    همچنین، بیشترین حجم معاملات ‏ETF‏ هم به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 2 میلیون و 430 هزار سهم اختصاص یافت‎.‎

    امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت لاوان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی امیرکبیر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بودیم.

    برچسب ها