عصر خودرو

استقبال انگلیس از سرمایه‌داران چینی بیش از سرمایه‌داران اروپایی خواهد بود

عصر بازار- وزیر خزانه‌داری انگلیس گفت بعد از جدا شدن این کشور از اتحادیه اروپا، تمایل برای جذب سرمایه‌داران چینی بیش از سرمایه‌داران کشورهای اروپایی است.

استقبال انگلیس از سرمایه‌داران چینی بیش از سرمایه‌داران اروپایی خواهد بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، "فیلیپ هاموند" وزیر خزانه‌داری انگلیس در سفری در چین گفت به محض خروج از اتحادیه اروپا این کشور فرصت‌های تجاری زیادی خواهد داشت.

    به نوشته خبرگزاری روسی اسپوتنیک، هاموند که در سفر چین به سر می‌برد ضمن اشاره به پیشنهاد کشورهای دیگر برای توافقات جدید تجاری با انگلیس گفت اقتصادهای بزرگی چون ژاپن قصد سرمایه‌گذاری در انگلیس دارند. وزیر خزانه‌داری جدید انگلیس در ادامه بیان داشت، این مساله نشان از پایه قوی اقتصاد این کشور است که انعطاف لازم برای تغییرات بعد از خروج از اتحادیه اروپا را دارد».

    «سرگئی استورچاک» هفته گذشته گفته بود که کشورهای عضو گروه اقتصادی 30 و بانکدارها بر روی تاثیرات احتمالی برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) بر رشد اقتصاد جهانی تمرکز دارند. رهبران این کشورها روزهای 24 و 25 جولای در جنوب غربی چین دیدار خواهند داشت.

    خزانه‌داری انگلیس نسبت به سرمایه‌گذاری چینی روی باز نشان داد و گفت انگلیس از سرمایه‌داران چینی بیش از هر کشور اروپایی استقبال می‌کند.

    یک ماه پیش از این همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا برگزار شد و مردم این کشور رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند. گرچه فرآیند این خروج هنوز به جریان نیفتاده اما تاثیرات اقتصادی خود را بر این کشور و دیگر کشورهای جهان گذاشته است.

    برچسب ها