عصر خودرو

درپی مهار آتش سوزی در خط لوله اتیلن غرب مطرح شد;

تلاش برای تامین خوراک پتروشیمی‌های غرب کشور از امروز

عصر بازار- درپی آتش سوزی در خط لوله اتیلن غرب، مسئولان شرکت پتروشیمی اعلام کرده اند که خوراک مجتمع های واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب، از اواخر وقت شنبه، دوم مردادماه و پس از تعمیر و راه اندازی، بطور کامل تامین می شود.

تلاش برای تامین خوراک پتروشیمی‌های غرب کشور از امروز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: حادثه آتش سوزی که عصر روز جمعه (اول مردادماه) در مسیر خط لوله اتیلن غرب رخ داد، بطور کامل مهار و هم اکنون بازسازی بخش حادثه دیده این خط درحال انجام است.

    وی تصریح کرد: بخش آسیب دیده خط که در حدود ١٢ متر است، پس از سردشدن و تخلیه کامل اتیلن موجود در آن و فراهم شدن شرایط و همچنین پس از تائید نهایی از سوی همکاران HSE، به سرعت تعویض و قابل بهره برداری خواهد شد.

    براساس اعلام وزارت نفت، درحالی که عصر جمعه خط لوله اتیلن غرب در حوالی پلدختر دچار حریق شد، این حادثه در نزدیکی مناطق کوهدشت و پلدختر به وقوع پیوسته و هیچ گونه تلفات جانی به دنبال نداشته است.

    عملیات بازسازی و پاکسازی محیط بخش حادثه دیده خط لوله اتیلن غرب، با وجود حجم بالای خاک فرو ریخته و تخریب جاده دسترسی آغاز شده است.

    قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خط لوله اتیلن غرب در این باره اظهارکرد: نیروهای مستقر در محل بخش حادثه دیده خط لوله اتیلن غرب فعالیت های خود را برای خاکبرداری، نقشه برداری، پاکسازی و بازسازی جاده دسترسی و نیز تعویض لوله آغاز کرده اند.

    عبدالحسین بیات افزود: حادثه دیروز به دلیل ریزش کوه و و رانش زمین به وقوع پیوست وبا تلاش همکاران در کوتاه ترین زمان آتش سوزی مهار شد و بلافاصله شیرهای کنترلی قبل و بعد از محل حادثه بسته شد .

    وی ادامه داد: به دلیل حجم بالای خاک فرو ریخته و تخریب جاده دسترسی امکان دقیق اعلام راه اندازی دوباره خط بطور دقیق امکان پذیر نیست و این امر به دلیل نوع خاک و جنس آن است . به گفته وی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تلاش است که در کوتاه ترین زمان ممکن، اتیلن مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن را تامین کند.

    بیات افزود: لوله جایگزین در حال ارسال به محل حادثه است و پیش بینی های لازم برای تعویض با همکاری نیروهای HSE حاضر در محل انجام شده است. قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خط لوله اتیلن غرب با بیان این که، آمار منتشر شده در مورد تعداد زخمی های این حادثه نادرست است و تعداد حادثه دیدگان 4 نفربه صورت سطحی است ؛ از رسانه ها خواست آمارها و اخبار مرتبط با این حادثه را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

    برچسب ها