عصر خودرو

کاهش ۴ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته ۴ درصد کاهش یافت و در پایان معاملات دیروز به ۴۵ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید.

کاهش ۴ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت و نگرانی ها درباره مازاد عرضه نفت را افزایش داد، قیمت نفت دیروز کاهش یافت.

    دیروز قیمت نفت در دو سوی اتلانتیک کاهش داشت و نفت برنت پایین ترین رقم 2 ماه اخیر خود را تجربه کرد. خبرها درباره افزایش عرضه نفت عراق نیز بر بازار تاثیر داشت. موسسه بیکر هاگز دیروز اعلام کرد، تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا این هفته 14 مورد افزایش داشته و به رقم 371 سکو رسیده است.
    پت داناوان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بازار نفت از قبل درگیر مسائل مربوط به عرضه بیش از تقاضا بود... افزایش تعداد سکوهای حفاری وضعیت را بدتر کرد.»
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 51 سنت، معادل 1.1 درصد کاهش به 45 دلار و 69 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز تا 45 دلار و 17 سنت پایین امد که پایین ترین رقم از 11 می تاکنون بود. در این هفته قیمت نفت برنت 4 درصد کاهش داشت.
    قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 56 سنت، معادل 1.3 درصد کاهش به 44 دلار و 19 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت در هفته گذشته 3.8 درصد ارزان شد.
    افزایش ارزش دلار به بالاترین رقم بیش از 4 ماه گذشته نیز موجب آسیب دیدن تقاضا برای نفت از سوی دارندگان ارزهای غیردلاری شد.
    بر اساس آمارهای بارگیری و منابع صنعتی، انتظار می رود صادرات نفت عراق در ماه جولای افزایش یابد. اگر این افزایش تایید شود، روند افزایش عرضه نفت دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک پس از 2 ماه وقفه، از سر گرفته خواهد شد.
    اوایل این هفته دولت آمریکا اعلام کرد که حجم ذخایر نفت خامش به 519.5 میلیون بشکه رسیده که از نظر تاریخی برای این موقع از سال رقم بالایی است. این در حالی است که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در 9 هفته اخیر همواره رو به کاهش بوده است.

    برچسب ها