عصر خودرو

در بازدید معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از پالایشگاه تبریز عنوان شد؛

تولید نفت گاز پالایشگاه تبریز با مشخصات Euro V

عصر بازار- معاون فنی و توسعه ای امور زیربنائی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در رأس هیاتی عالی از مسئولین استانی از پروژه مهم گوگردزدائی از نفت گاز شرکت پالایش تبریز بازدید کرد.

تولید نفت گاز پالایشگاه تبریز با مشخصات Euro V
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیرعامل پالایشگاه تبریز گفت: با تکمیل پروژه گوگرد زدایی از نفت گاز و واحدهای مکمل کل تولید نفت گاز پالایشگاه تبریز با مشخصات Euro V به بازار عرضه خواهد شد.

    محمد باقر دخیلی افزود: میزان سرمایه گذاری این پروژه بیش از 120 میلیون یورومی باشد که بخشی از آن از منابع داخلی در حال انجام است و بخش مکمل با فاینانس خارجی که تقریبا نهائی شده و در شرف امضاء قرارداد می باشد انجام خواهد گرفت.

    وی ادامه داد: محصول نفت گاز چهل درصد کل سبد محصول پالایشگاه تبریز را تشکیل می دهد.

    دخیلی با اشاره به اشاره به پروژه بازیافت گازهای ارسالی به مشعل اظهار کرد: پالایشگاه تبریز اولین پالایشگاه کشور است که به انجام این پروژه همّت گماشته و هزینه صرف شده برای اجرای این پروژه بیش از 200 میلیارد ریال می شود.

    وی گفت: برنامه های توسعه ای پالایشگاه شامل احداث واحد ایزومریزاسیون نفتای سبک که برای تبدیل کل بنزین تولیدی پالایشگاه مطابق با مشخصات یورو پنج است.

    مدیرعامل پالایشگاه تبریز ادامه داد: همچنین طرح جامع پالایشگاه که با هدف کاهش تولید نفت کوره از 28 درصد فعلی به زیر ده درصد توسط مشاورین ذیصلاح در دست مطالعه است.

    لازم به ذکر است: در این بازدید از پروژه زیست محیطی دیگری تحت عنوان بازیافت گازهای ارسالی به مشعل نیز که عملیات اجرائی آن خاتمه یافته و در حال راه اندازی است بازدید به عمل آمد.

    برچسب ها