عصر خودرو

رئیس هیات داوری استصنا:

برگزاری جزیره‌ای مناقصه خرید تجهیزات نفتی مشکل آفرین است

عصر بازار- پدیدار گفت: درخواست‌ ما از وزارت نفت این است که برگذاری مناقصه مشترک باشد نه جزیره‌ای؛ چون این قضیه باعث می‌شود توان ما گرفته شود.

برگزاری جزیره‌ای مناقصه خرید تجهیزات نفتی مشکل آفرین است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، رضا پدیدار رئیس هیات داوری انجمن سازندگان صنعت نفت (استصنا)  با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های انجمن برای تقاضای تجهیزات، گفت: یکی از دغدغه‌های ما تجمیع تقاضا برای مصارف مشترک است؛ لذا می‌خواهیم که با برگذاری مناقصه مشترک تجمیع تقاضا داشته باشیم و وقتی صحبت از هر یک از اقلام می‌شود تجمیع تقاضا وجود داشته باشد تا با تمام شرکت‌ها تقسیم کنیم.

    وی افزود: درخواست‌مان از وزارت نفت این است که برگذاری مناقصه مشترک باشد نه جزیره‌ای؛ چون این قضیه باعث می‌شود توان ما گرفته شود چرا که وقتی هر کدام از متقاضیان یک مناقصه برگذار می‌کنند، یک ضمانتنامه شرکت در مناقصه، یک حسن انجام کار و یا یک ضمانت نامه پیش پرداخت می‌خواهند برای ما بسیار مشکل آفرین است.

    پدیدار خاطرنشان کرد: اگر تجمیع تقاضا شود؛ شرکت‌ها تبدیل به کنسرسیوم و یا کارگروه مشترک می‌شوند و ما تقاضا را بر اساس قدرت فناورانه بین خودمان تقسیم می‌کنیم، یعنی زیرساخت‌های تولید محصول تجاری را با رویکرد بلوغ فناوری و ساخت باید در می‌آوریم و در این صورت نتیجه خوب به دست می‌آید و می‌توانیم ارزیابی داشته باشیم که چند در صد برای داخل و چند در صد برای صادرات کالا تولید می‌کنیم و به این ترتیب بازارمان هم فعال‌ترمی‌شود.

    وی یادآور شد: ما از وزارت نفت می‌خواهیم که تضمین کنند که در سال مثلا چند پمپ از ما می‌خرند تا ما تجهیزات و کارخانه را راه اندازی کنیم و ما هم تضمین می‌دهیم که محصول را به موقع و با کیفیت تحویل بدهیم.

    برچسب ها