عصر خودرو

سود هر سهم ۱۱ ریالی عملکرد سه ماهه غول خودروسازی

عصر بازار- شرکت ایران خودرو با سرمایه ۱،۵۳۰ میلیارد تومان براساس عملکرد ۳ ماهه با ۱۱ ریال درآمد هر سهم و با پوشش ۲۰ درصدی، درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۵ را مبلغ ۵۶ ریال پیش بینی کرده است.

سود هر سهم ۱۱ ریالی عملکرد سه ماهه غول خودروسازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، هزینه مالی این غول خودرو ساز در گزارش 3 ماهه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 36 درصد افزایش یافته اما در پیش بینی سال مالی نسبت به سال گذشته هزینه مالی تغییری نکرده است. همچنین سود خالص شرکت در پیش بینی سال 95 نسبت به عملکرد سال گذشته، 4.66 درصد افزایش را نشان می دهد.

    این در حالی است که سود ناخالص طی این دوره 2.9 درصد کاهش پیش بینی شده است. دلیل افزایش سود خالص با وجود کاهش سود ناخالص درپیش بینی سال 95 نسبت به عملکرد سال 94، این است که  در سال 95 مبلغ 640,967 میلیون ریال درآمد عملیاتی پیش بینی شده در حالی که در سال 94 مبلغ 1,111,187 میلیون ریال هزینه عملیاتی شناسایی شده است.

    علاوه بر آن درآمد متفرقه شرکت  در سال 95 نسبت به سال گذشته 41 درصد افزایش را نشان می دهد. مقدار فروش شرکت  نیز نسبت به سال مالی گذشته  با 1.66 درصد افزایش مبلغ  516,024  پیش بینی شده است.

    وضعیت پرتفوی بورسی شرکت نشان می دهد که سرمایه گذاری در گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با 77.20 درصد بیشترین درصد مالکیت را بر عهده دارد. تنها 18.57 درصد پرتفوی شرکت بورسی است  لذا nav  هر سهم در صورت محاسبه چندان قابل اتکا نمی باشد.

    نسبت قیمت به درآمد هر سهم شرکت 56.71 که نسبت به  p به  e صنعت 26.01 بالاتر است. می دانیم که اگر P/E شرکتی بالاتر از میانگین بازار یا صنعت باشد بدین معنی است که بازار در ماه ها یا سال های آینده انتظارات بزرگی از سهم این شرکت دارد . شرکتی با P/E بالا باید سود های فزاینده ایجاد کند، در غیر این صورت قیمت سهمش سقوط خواهد کرد.

    برچسب ها