عصر خودرو

عضو کمیسیون صنایع عنوان کرد:

جزئیات جلسه مجلس با کرباسیان

افزایش عوارض صادرات سنگ کرومی

عصر بازار- عضو کمیسیون صنایع مجلس با تشریح جزئیات جلسه مجلس با رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، گفت: در این جلسه بر لزوم افزایش عوارض صادرات سنگ کرومیت تأکید شد.

جزئیات جلسه مجلس با کرباسیان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به جلسه کمیسیون صنایع مجلس با مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، گفت: در این جلسه گزارشی در مورد وضعیت صنایع معدنی، طرح‌های فعلی در حال اجرا و طرح‌های نیمه‌تمام ارائه شد.

    وی ادامه داد:‌ نمایندگان مجلس در این جلسه بر لزوم جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی تأکید کردند و عنوان شد که عوارض صادرات باید طوری وضع شود که از خام‌فروشی مواد معدنی جلوگیری کرده و صنایع تبدیلی و فرآوری مواد معدنی تقویت شود.

    وی افزود: در این جلسه در باره اجرای 7 طرح فولادی نیز بحث شد و رئیس ایمیدرو عنوان کرد که باید 30 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی جذب شود که با مشارکت خارجی‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

    سبحانی‌فر تصریح کرد: در این جلسه در مورد عوارض صادرات سنگ کرومیت نیز بحث شد و نمایندگان عنوان کردند که این عوارض باید به منظور حمایت از کارخانه داخلی افزایش یابد.

    وی توضیح داد: در حال حاضر کارخانه فروکروم در کشور با یک سوم ظرفیت خود فعال است که به این منظور باید عوارض صادرات سنگ کرومیت افزایش یابد تا این ماده معدنی صرف فرآوری در داخل شود، نه اینکه شاهد خام‌فروشی باشیم.

    به گفته وی، عوارض صادرات سنگ کرومیت در حال حاضر 20 درصد است که برای جلوگیری از خام‌فروشی این ماده معدنی باید عوارض بالاتری وضع شود.

    برچسب ها