عصر خودرو

در دیدار با وزیر اقتصاد کشورمان

کنیا خواهان تقویت همکاری با ایران در حوزه نفت و انرژی شد

عصر بازار- وزیر دارایی کنیا در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، در مورد راههای توسعه همکاریهای اقتصادی دو جانبه گفتگو کرد و خواهان توسعه همکاریها در حوزه نفت و انرژی شد.

کنیا خواهان تقویت همکاری با ایران در حوزه نفت و انرژی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران، در حاشیه چهاردهمین اجلاس جهانی سرمایه گذاری (آنکتاد)، دیروز (٣١ تیرماه) وزیر دارایی کنیا با علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان دیدار و در خصوص راه های توسعه روابط اقتصادی دو جانبه گفتگو کرد.


    وزیر دارایی کنیا در این دیدار از تمایل کشورش برای بهره مندی از توانمندیهای کشورمان در حوزه های انرژی، نفت، گاز و پالایشگاه سخن گفت و با اشاره به اکتشافات اخیر در حوزه ذخایر نفت در کنیا، افزود: با توجه به مهارتهایی که ایران در حوزه اکتشاف و ساخت پالایشگاه دارد، همکاری با ایران برای کنیا بسیار مهم است.

    وی از پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان مبنی بر سفر هیئتی از کنیا متشکل از بخش خصوصی و دولتی آن کشور بویژه بخش بانکی برای تقویت همکاری های بین دو کشور ااستقبال کرد.

    طیب نیا نیز در این دیدار با اشاره به دیرینه روابط خوب سیاسی بین دو کشور گفت: با وجود تمایل طرفین برای ایجاد روابط گسترده تر، حجم روابط دو کشور حدود ٥٧ میلیون دلار در سال است.

    وی با اشاره به پتانسیلهای موجود در کنیا بویژه در بخش کشاورزی و تولید محصولاتی نظیر چای، به توانمندیهای کشورمان در بخشهای مختلف بویژه در حوزه پالایشگاهی، اکتشاف نفت، ساخت نیروگاه ها و سدسازی اشاره و توضیحات لازم را درباره نحوه همکاری با کنیا و استفاده از این توانمندیها ارائه کرد.

    وی گسترش روابط را برای دو کشور و بویژه کنیا مثبت ارزیابی کرد.

    عزم دولت یازدهم برای حمایت از سرمایه گذاران

    طیب نیا به عنوان سخنران کلیدی مراسم پایانی اجلاس آنکتاد نیز در سخنانی، ویژگی های برنامه اقتصاد مقاومتی در جمهوری اسلامی ایران را به مثابه یک الگوی جدید برشمرد و گفت: اقتصاد ایران متکی بر منابع و توانمندی های داخلی در تعامل سازنده با اقتصاد سایر کشورهاست و درونزایی و برونگرایی دو موضوع مهم در اقتصاد مقاومتی است.

    وی به عزم جدی دولت یازدهم در حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی اشاره و اقدامات دولت در برنامه ریزی و زمینه سازی های لازم در حوزه اقتصادی کشور را تشریح کرد.

    طیب نیا در حاشیه اجلاس وزرای اقتصاد آنکتاد، با موخیساکیتویی (MukhisaKituyi) دبیر کل آنکتاد ملاقات و در زمینه همکاری های آتی با این کارگزاری مهم سازمان ملل گفت و گو کرد.

     

    برچسب ها