عصر خودرو

در بازار امروز ثبت شد؛

افزایش حجم و ارزش معاملات بورس

عصر بازار: در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص بورس با رشدی ۲۸ واحدی در عدد ۶۵هزار و ۲۱۸ قرار گرفت.

افزایش حجم و ارزش معاملات بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در داد و ستدهای روزی که گذشت سهامداران بیش از 449 میلیون سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 187 میلیارد ریال در 26 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند .

    در آخرین روز کاری هفته شاخص کل متاثر از رشد قیمت نمادهای ارتباطات سیار، بانک انصار و هلدینگ نفت و گاز پارسیان ،28 واحد رشد کرد و به عدد 65 هزار و 218 رسید. این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت اصفهان، بانک ملت ، ملی مس و کشتیرانی با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

    شاخص قیمت نیز در این روز 11 واحد رشد کرد. همچنین شاخص آزاد شناور 45 واحد صعود کرد. شاخص بازار اول در حالی 51 واحد افت را ثبت کرد که شاخص بازار دوم 456 واحد بالا رفت.

    در نتیجه داد و ستدهای روزی که گذشت گروه های بانک ها، تامین آب،برق، گاز و خودرو در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

    همچنین شاخص های سایر معادن، رادیویی و انبوه سازی در صدر شاخص های صنعتی قرار گرفتند.

    در نتیجه معاملات روز چهارشنبه ایرکا پارت صنعت، بانک خاورمیانه، پمپ سازی ایران،سیمان دشتستان، پگاه آذربایجان غربی ، نوسازی و ساختمان تهران و سخت آژند با بیشترین افزایش قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

    این در حالی بود که ایران تایر، لیزینگ ایران، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، آلومینیوم ایران، آبسال، داروسازی امین و معادن منگنز ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

    همچنین در این روز سهامداران برای خرید سهام ،  اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، بانک خاورمیانه، پاکشو، قند شیرین خراسان، تجارت الکترونیک پارسیان و پست بانک طولانی ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

    این در حالی بود که نمادهای نفت بهران، گلوکوزان، فولاد خراسان، سیمان اصفهان، گرانیت بهسرام، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و داروسازی زهراوی سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

    همچنین پتروشیمی مبین نیز با معامله بلوکی ، بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

    برچسب ها