عصر خودرو

مشاور مدیرعامل پتروشیمی مارون:

بورس کالا می تواند میزبان محصولات برندهای معتبر پتروشیمی جهان باشد

عصر بازار- مشاور مدیرعامل پتروشیمی مارون معتقد است، بورس کالای ایران باید زمینه حضور و عرضه محصولات شرکت های معتبر پتروشیمی خارجی را فراهم کند تا به جایگاهی مطلوب در صحنه بین المللی برسد؛ این اتفاق به هیچ عنوان دور از دسترس نیست و آن زمان است که پتروشیمی های داخلی برای تولید بهتر و ارزان تر به تکاپو می افتند.

بورس کالا می تواند میزبان محصولات برندهای معتبر پتروشیمی جهان باشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، محمد مهدی صیامیان گرجی گفت: بورس کالای ایران باید آمادگی ورود شرکت های خارجی را داشته باشد که بدون شک با عرضه کالاهای  خارجی از جمله محصولات پتروشیمی در تالار بورس کالای ایران، جذابیت این بازار برای فعالان داخلی و خارجی بیشتر می شود. اینجاست که تولیدکنندگان داخلی برای رقابت با محصولات خارجی باید محصول با کیفیت تر با قیمتی مناسب تر به مصرف کنندگان ارائه کنند و بورس کالا نیز به جایگاهی بالاتر در عرصه داخلی و بین المللی می رسد.

    گرجی با بیان اینکه بورس کالا می تواند با شرکت های معتبری همچون سابیک، فرموسا، ال جی، بروج و ... برای عرضه محصولاتشان وارد مذاکره شود، اظهار داشت: بورس کالای ایران نیازمند تابلویی جذاب تر از همیشه است تا با قیمت هایی رقابتی و مطابق با قیمت های جهانی، شرکت های خارجی را برای عرضه محصولاتشان دعوت کند. با همه این تفاسیر می توانیم در آینده اطمینان داشته باشیم که بورس کالای ایران به مکانی مطمئن به همراه ابزارهای معاملاتی متنوع برای عرضه و معاملات محصولات پتروشیمی شرکتهای داخلی و خارجی تبدیل شود.
    مشاور مدیرعامل پتروشیمی مارون افزود: با آماده شدن بسترهای نقل و انتقالات بانکی و لغو کامل تحریم ها، بورس کالای ایران می تواند به بستری بین المللی برای معاملات پتروشیمی ها تبدیل شود.
    ابزارهای مالی به کمک تولیدکنندگان می آید
    گرجی در ادامه حرکت بورس کالا از معاملات صرف فیزیکی به سمت طراحی ابزارهای معاملاتی جدید و اوراق بهادار مبتنی بر کالا را بسیار مفید عنوان کرد و گفت: معاملات گواهی سپرده کالایی، انعقاد قراردادهای بلندمدت پتروشیمی ها با صنایع پایین دست و همچنین امکان تامین مالی تولیدکنندگان با انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالا از اقداماتی است که علاوه بر افزایش کارایی بورس کالا، شرکت ها را نیز به سمت این بازار می کشاند.
    وی با اشاره به اینکه معاملات گواهی سپرده کالایی یا همان قبض انبار برای بازیگران و معامله گران بازار پتروشیمی جذاب است، خاطر نشان کرد: ایده راه اندازی معاملات قبض انبار بسیار خوب است و جای کار زیادی دارد، از این رو نیاز است که زیرساخت های این معاملات برای محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران فراهم شود.
    به گفته مشاور مدیرعامل پتروشیمی مارون، معاملات اوراق سلف موازی سبب تامین مالی شرکت های پتروشیمی شده و در نتیجه پروژه های معطل در این حوزه به راه می افتند. از سوی دیگر به نظر می رسد معاملات اوراق سلف موازی برای اکثر محصولات پتروشیمی قابلیت اجرا دارد و از این رو می تواند از گزینه های مناسب برای تامین مالی شرکت های پتروشیمی باشد.

    برچسب ها