عصر خودرو

رویترز گزارش داد

پژو با سایپا هم قرارداد بست

تولید ۳ خودروی جدید از ۲۰۱۸

عصر بازار- گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه انعقاد دومین قرارداد خود با خودروسازان ایرانی را اعلام کرد و در حالی که ماه گذشته قراردادی بین شرکت پژو و شرکت ایران خودرو به امضا رسید، روز گذشته نیز این شرکت قراردادی با سایپا امضا کرد.

پژو با سایپا هم قرارداد بست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه روز پنجشنبه انعقاد دومین قرارداد خود با خودروسازان ایرانی را اعلام کرد. این شرکت قصد دارد جایگاه از دست رفته خود در بازار خودروی ایران را که قبل از خروج از این کشور به دلیل تحریم های آمریکا در اختیار داشت باز پس بگیرد.

    بر اساس این گزارش، پژو سیتروئن قرارداد اولیه ای را با شرکت خودروسازی سایپا برای سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی (330 میلیون دلاری) برای توسعه و تولید 3 مدل سیتروئن از طریق یک سرمایه گذاری مشترک جدید منعقد کرده است.
    شرکت پژو سیتروئن که در سال 2011 تحت فشار آمریکا ناگزیر به خروج از ایران شد، اکنون رقابت سخت تری را با شرکت های چینی پیش رو دارد. شرکت های خودروسازی چینی در طول تحریم ها و همزمان با خروج شرکت های غربی، جای پای محکمی برای خود در بازار ایران دست و پا کرده اند.
    کارلوس تاوارز، مدیر اجرایی شرکت پژو سیتروئن گفت: «این توافق فصل جدیدی را در تاریخ همکاری های ما با سایپا می گشاید... هدف ما عرضه خودروهای مدرن به مشتریان ایرانی مان است تا بالاترین راحتی، ایمنی و استانداردهای تکنولوژیک مورد نظر آنها را تامین کنیم.»
    فروش خودرو در ایران در سال 2011 در بالاترین رقم خود به 1.6 میلیون دستگاه رسید و پژو سیتروئن تقریبا 30 درصد از این بازار را در اختیار داشت. اما بعدا این سهم به دلیل تحریم ها افت کرد.
    قرارداد با سایپا، که از سال 1966 شریک سیتروئن است، پس از آن صورت می گیرد که ماه گذشته قراردادی بین شرکت پژو و شرکت ایران خودرو به امضا رسید.
    بر اساس این توافق که تا پایان سال جاری میلادی نهایی خواهد شد، سیتروئن و شریک ایرانی اش اولین مدل از 3 مدل جدید سیتروئن را در سال 2018 تولید خواهد کرد.

    برچسب ها