عصر خودرو

ایران ۶۰ هزار تن شکر از برزیل خرید

عصر بازار- منابع تجاری گفتند، ایران ۶۰ هزار تن شکر خام برزیلی خریداری کرده و به میزان خریدهای خود در اوایل ماه جاری میلادی افزوده است.

ایران ۶۰ هزار تن شکر از برزیل خرید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، منابع تجاری گفتند، ایران 60 هزار تن دیگر شرکت خام برزیلی خریداری کرده و به میزان خریدهای خود در اوایل ماه جاری میلادی افزوده است.

    این منابع گفتند، شرکت بازرگانی دولتی ایران اوایل این هفته این محموله را از یک تجارت خانه بین المللی خریداری کرده است.

    یک منبع ارشد تجاری گفت، این محموله برای بارگیری سریع خریداری شده و قیمت پرداخت شده، 466 دلار در هر تن بوده که هزینه حمل را نیز شامل می شود.

    منابع آگاه در اوایل ماه جولای نیز از خرید یک محموله 60 هزار تنی شکر خام برزیلی توسط ایران برای ارسال در بازه زمانی 15 جولای تا 15 اوت خبر داده بودند.

    یک منبع تجاری دیگر گفت، ظاهرا شرکت بازرگانی دولتی ایران در این خرید اخیر اندکی قیمت بالاتر پرداخت کرده است.

    منبع تجاری دوم افزود: «به نظر می رسد که خریدها از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران شتاب گرفته است. این می تواند نشان دهنده اقدام برای افزایش حجم ذخایر باشد... ایران در حال حاضر همچنان تحت فشار مالی قرار دارد.»

    منابع تجاری ماه گذشته گفته بودند ایران حداقل 250 هزار تن شکر خام برزیلی در قالب مجموعه ای از قراردادها برای بارگیری در ماه های می و ژوئن خریداری کرده است و خریداران این محموله ها عمدتا وارد کنندگان بخش خصوصی بوده اند.

    اقدامات غرب علیه ایران از جمله محدودیت های بانکی به دنبال اجرایی شدن توافق هسته ای در ماه ژانویه برداشته شد، اما بانک های بزرگ غربی به دلیل نگرانی از تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا از همکاری با ایران خودداری می کنند.

    منابع تجاری گفتند، خریداران ایرانی آخرین بار در سه ماهه پایانی سال گذشته، شکر خریداری کرده بودند.

    برچسب ها