عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

هماهنگی تولید روسیه و اوپک را فراموش کنید

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه اعلام کرد از همکاری احتمالی این کشور با اوپک درباره تولید نفت، چشم پوشیده است.

هماهنگی تولید روسیه و اوپک را فراموش کنید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد پس از شکست مذاکره با کشورهای عضو اوپک برای تثبیت تولید در ماههای گذشته، از هماهنگی احتمالی با این سازمان منصرف شده است.

    نواک گفت: درباره هماهنگی اقدامهای روسیه و اوپک هیچ مذاکره ای نمی کنیم؛ ما نمی توانیم درباره کاهش تولید به توافق دست یابیم، زیرا ابزارها و سازکارهای لازم برای این کار را در اختیار نداریم.

    به گفته نواک، همکاری روسیه با اوپک تنها در قالب تبادل اطلاعات و تحلیلها درباره بازار نفت است و هماهنگی در تولید را در بر نمی گیرد.

    وزیر انرژی روسیه همچنین از افزایش تولید شرکتهای نفتی این کشور خبر داد و اعلام کرد مجموع تولید آن از ٥٣٤ میلیون تن در سال 2015 میلادی به 542 میلیون تا 544 میلیون تن در سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت.

    وی همچنین با اشاره به احتمال همکاری عربستان و روسیه در پروژه های مشترک نفتی، اعلام کرد ممکن است در پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی در نشستی در الجزایر، با خالد الفالح، وزیر جدید انرژی عربستان، دیدار کند.

    نواک اعلام کرد با وجود احتمال کاهش قیمت نفت به دلیل افت تقاضای فصلی، روسیه به پیش بینی خود درباره قیمت نفت 40 تا 50 دلار در سال جاری میلادی، همچنان پایبند است.

    این مقام روس همچنین پیش بینی کرد که در میانه یا پایان سال 2017 میلادی، توازن در عرضه و تقاضای نفت دوباره برقرار می شود، اما این مسئله تا حد زیادی به سیاستهای تولید نفت عربستان وابسته است.

    به گفته نواک، اکنون سطح ذخیره سازی نفت خام جهان به سه میلیارد بشکه رسیده است که به حدود 500 میلیون بشکه آن بیش از حد است و مصرف این حجم، به زمانی طولانی نیاز دارد.

    برچسب ها