عصر خودرو

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

اجرای فاز اول کارخانه سیمان خرم‎آباد با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فاز اول کارخانه سیمان خرم‎آباد با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی خواهد شد.

اجرای فاز اول کارخانه سیمان خرم‎آباد با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی در جمع خبرنگاران بیان کرد: لرستان دارای مزیت‌های زیادی بوده که یکی از این پتانسیل‌ها مدیریت استان است؛ برای همین یکی از الگوهای مناسب برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور تعیین شده است.

    وی با بیان اینکه در استان چند برنامه منظم را پیگیری می‌کنیم که یکی از این برنامه‌ها ایجاد اشتغال عمومی است، اضافه کرد: ظرفیت‌های لرستان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. اشتغال استان مربوط به حوزه‌های خدمات، کشاورزی و تولید است.

    این وزیر دولت یازدهم ادامه داد: تقریبا رسته شغل‌های استان تعریف شده که امیدواریم صندوق کارآفرینی امید، سازمان فنی و حرفه‌ای، معاونت کارآفرینی و اشتغال در این راستا همکاری لازم را داشته باشند. با هماهنگی وزارت صنعت و جهاد کشاورزی تفاهم نامه‌های ملی امضا شده و در سطح استانی نیز این کار انجام خواهد شد.

    ربیعی ادامه داد: خوشبختانه دراستان برنامه دیگر راه اندازی صنایع تعطیل شده است و صنایعی که تعطیل شده احیا می‌شوند. در حال حاضر شاهدیم که دو صنعت تعطیل شده هستند که ظرفیت زنده شدن را دارند که روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم و همین دو صنعت که از تعطیلی درآیند می‌توانند 200 شغل را ایجاد کنند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: عمق بخشیدن به بحث درمان نیز از دیگر برنامه‌های ما در استان است.  دو مرکز درمانی در پلدختر و نورآباد را افتتاح کردیم. در سایر مناطق فاقد این مراکز نیز آن را اجرایی خواهیم کرد و جاهای دیگر را نیز ارتقا می‌دهیم. یکی از سیاست‌های ما بردن درمان از سطح شهرها به مناطق حاشیه‌نشین است و در کل کشور نیز به مناطقی که محروم‌تر هستند آن را خواهیم برد.

    وی با بیان اینکه باید در استان پروژه‌هایی را اجرا کنیم که بتوانند پایدار باشند و مزیتی در کشور داشته باشند، افزود: مطالعاتی در استان انجام دادیم و یک پروژه ای که با همان مقدار ارزش ایجاد می شود کارخانه فراوری سیمان است که در استان اجرایی خواهد شد و امروز اعتبارات آن پیش بینی شد. این محصول امروز بازار مناسب جهانی دارد و در این استان اجرا می‌شود.

    ربیعی بیان کرد: در کل کشور فقط پنج نوع از این کارخانه داریم که در فاز اول با 200 میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها