عصر خودرو

نقش بانک های خصوصی در حمایت از تولید باید پررنگ تر شود

عصر بازار- مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام گفت: نقش بانک های خصوصی در حمایت از تولید و ارائه تسهیلات به این بخش باید پررنگ تر شود.

نقش بانک های خصوصی در حمایت از تولید باید پررنگ تر شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حیدر نعمتی اظهار کرد: اکنون بانک های ملی، ملت، صادرات، کشاورزی، رفاه و سپه در حمایت از تولید تسهیلات پرداخت می کنند و بانک های خصوصی نقش زیادی ایفا نکرده اند.
    وی افزود: باید ساز و کاری تعریف شود تا بانک های خصوصی هم پای کار بیایند و در اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی کمک حال واحدهای تولیدی این استان باشند.
    نعمتی تاکید کرد: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده و سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی دولت به جد پیگیری می شود باید همه برای رفع مشکلات و مسائل اقتصادی کشور بسیج شوند.
    وی یادآور شد: یک روحیه جهادی و تلاشگری برای به سرانجام رساندن طرح های نیمه تمام و تعطیل استان در بین مدیران ارشد دیده می شود و جلسات ستاد تسهیل بعنوان یکی از فعال ترین ستادها در حمایت و تعیین تکلیف واحدهای تولیدی به صورت مرتب تشکیل می شود و امور را پیگیری می کند.
    وی گفت: برخی از طرح ها به نسخه ویژه ای احتیاج دارند و تنها پرداخت سرمایه در گردش نمی تواند مشکل آنها را بر طرف کند و باید مجریان این طرح ها با جذب شریک و سرمایه گذار جدید، بازاریابی موفق، تغییر مدیریت، تغییر خط تولید و همچنین پیگیری از مرکز برای تعیین تکلیف وضعیت خود دست بکار شوند.
    وی اضافه کرد: هر واحد تولیدی که تعطیل می شود علاوه بر تبعات اقتصادی، تبعات اجتماعی برای فعالان و خانواده های آنان به همراه دارد که باید همه به این مساله واقف شوند و به مدد دولت برای حمایت از اقتصاد کشور بیایند.
    نعمتی خواستار همراهی بیشتر دستگاه های نظارتی بازرسی و قوه قضاییه در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان ایلام شد.
    وی همچنین خواست یک قاضی و دادگاه ویژه از سوی دادگستری استان برای تعیین تکلیف برخی از واحدهای تولیدی که دچار مشکل قضایی هستند، تعیین شود تا هر چه سریعتر با روشن شدن پرونده قضایی، این واحدها تعیین تکلیف شوند.
    وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری های مکرر مسئولان ارشد استان و کشور، برگزاری مرتب جلسات ستاد تسهیل، بررسی سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان ایلام به خوبی اجرایی و عملیاتی شود.

    برچسب ها