عصر خودرو

ارزش معاملات فرابورس از یک هزار و ۷۷۳ میلیارد ریال گذشت

عصر بازار: در روز پایانی هفته، ۹۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از یک هزار و ۷۷۳ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران داد و ستد شد.

ارزش معاملات فرابورس از یک هزار و ۷۷۳ میلیارد ریال گذشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، معامله‌گران فرابورس ایران در روز 28 مردادماه 94، 90 میلیون و 10 هزار ورقه بهادار در 11 هزار و 79 نوبت به ارزش یک هزار و 773 میلیارد و 870 میلیون ریال را خرید و فروش کردند.

    شاخص کل فرابورس با وجود اینکه در ساعت آغازین فعالیت بازار یک واحد بالا رفت اما در جریان معاملات مجددا کاهش یافت و در رقم 749.71 واحد متوقف شد.

    در روز پایانی هفته، 11 میلیون و 210 هزار سهم بانک دی به ارزش 18 میلیارد و 960 میلیون ریال توسط معامله‌گران دادوستد شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات روز جاری را به نام خود ثبت کرد.

    شرکت‌های توسعه و عمران شاهد، قند شیروان، و فن‌آوا بییترین افزایش قیمت را در روز جاری، تجربه کردند و بیشترین افت قیمت هم نصیب حق تقدم و سهام پالایش نفت تهران، بیمه نوین و حق تقدم توسعه خدمات دریایی وبندری سینا شد.

    همچنین، نماد شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، بانک دی، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، نفت ایرانول، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و پالایش نفت تهران پربیننده‌ترین نمادهای امروز فرابورس بودند.

    طبق این گزارش، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد بیشترین حجم معاملات ETF را با خرید و فروش 180 هزار و 580 سهم رقم زد و داد و ستد 300 هزار و 200 ورقه اجاره سه ماهه پارس در صدر معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.
    علاوه بر این، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن ضمن کاهش قیمت در بازه 700 تا 730 هزار ریال خرید و فروش شد.

    این گزارش می‌افزاید، معامله بلوک 48.5 درصدی سهام شرکت گسترش صنعت علوم زیستی- لیدکو به ارزش 215 میلیارد و 400 میلیون ریال که در روز 9 تیرماه انجام شده بود، پس از احراز شرایط لازم، قطعی شد.

    همچنین، نمادهای معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب و حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور با توجه به دریافت اطلاعات اولین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 1395 و تعدیل با اهمیت پیش‌بینی سود هر سهم و نماد معاملاتی شرکت بیمه پاسارگاد جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در روز یکشنبه اول شهریورماه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

    برچسب ها