عصر خودرو

احکام جدید انتصاب ایمیدرو بر اساس اصلاحیه قانون تجارت صادر شد

عصر بازار- رییس هیات عامل ایمیدور بر مبنای اصلاحیه قانون تجارت احکام جدیدی را برای اعضای هیات مدیره چند شرکت زیرمجموعه صادر کرد.

احکام جدید انتصاب ایمیدرو بر اساس اصلاحیه قانون تجارت صادر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مهدی کرباسیان با صدور هفت حکم چند عضو هیات مدیره شرکت های زیر پوشش را منصوب کرد.
    در این احکام، رعایت ماده 110 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، مبنا قرار گرفت و بر اساس آن «فرید دهقانی» به عنوان عضو هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، «بهزاد باب الله زاده» عضو هیات مدیره شرکت فولاد مکران، «علی اصغرزاده» عضو هیات مدیره توسعه معادن کردستان، «شمس الدین سیاسی راد» عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، «ابراهیم اردستانی» عضو هیات مدیره یونگل بتن یاقوت خلخال، «احمد خراسانی زاده» عضو هیات مدیره شرکت تلاشگران صنعتی و معدنی لامرد و پارسیان و «علیرضا موسوی» به عنوان عضو هیات مدیره شرکت توسعه خدمات بازرگانی نورد منصوب شدند.
    طبق ماده 110 لایحه قانونی اصلاح بخشی از قانون تجارت، اشخاص حقوقی را می توان به مدیریت شرکت انتخاب کرد و شخص حقوقی همان مسئولیت های مدنی شخص حقیقی عضو هیات مدیره را خواهد داشت و باید یک نفر را به نمایندگی دایمی خود برای انجام وظایف مدیریت معرفی کند.
    همچنین طبق ماده 241 با رعایت شرایط مقرر در ماده 134 نسبت معینی از سود خالص سال مالی شرکت که ممکن است برای پاداش هیات مدیره در نظر گرفته شود، نباید در شرکت های سهامی عام از سه درصد و در شرکت های سهامی خاص از 6 درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام قابل پرداخت است، تجاوز کند و این پاداش نمی تواند برای هر عضو موظف از معادل یک سال حقوق پایه و برای هر عضو غیرموظف از حداقل پاداش اعضای موظف هیات مدیره بیشتر باشد.
    تبصره 2 ماده 241 اصلاح بخشی از قانون تجارت نیز تاکید دارد اگر فردی که عضو هیات مدیره یک شرکت است دوباره به عنوان عضو هیات مدیره شرکت دیگر انتخاب شود، بابت عضویت تازه مجاز به اخذ هیچ نوع دریافتی اعم از حقوق، مزایا و حق حضور در جلسه و پاداش نیست.
    رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز با رعایت اصلاحیه قانون تجارت، از هیات مدیره شرکت های ملی مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان خارج شد.

    برچسب ها