عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

همکاری روسیه با اوپک برای تقویت قیمت نفت منتفی است

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه احتمال همکاری های آینده روسیه با اوپک درباره محدود ساختن تولید نفت را رد کرد.

همکاری روسیه با اوپک برای تقویت قیمت نفت منتفی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت، بعد از تلاش ناکام برای محدود کردن مشترک تولید نفت در اوایل امسال، وی دیگر هماهنگی با اوپک در زمینه تولید نفت را محتمل نمی داند.

    نواک گفت: «ما درباره مسائل مربوط به هماهنگی اقدامات بین روسیه و اوپک صحبت نمی کنیم... ما نمی توانیم در زمینه کاهش تولید توافق کنیم، زیرا چنین ابزارها و مکانیزم هایی را در اختیار نداریم.»

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و دیگر تولید کنندگان بزرگ نفت از جمله روسیه نتوانستند در ماه آوریل در دوحه بر سر محدود کردن تولید به منظور تقویت قیمت ها به توافق برسند.

    قیمت نفت در ماه ژانویه به دلیل مازاد عرضه، به 27 دلار در هر بشکه و پایین ترین رقم 13 سال گذشته رسید، اما از آن زمان به این طرف ترمیم شده و به حدود 50 دلار رسیده است.

    افت قیمت نفت، به عنوان اصلی ترین کالای صادراتی روسیه موجب شده تا اقتصاد این کشور آسیب ببیند و در سال گذشته رشد منفی 3.7 درصدی را تجربه کند.

    نواک افزود، روسیه همکاری خود با اوپک را به جای همکاری در زمینه تولید بر تبادل اطلاعات و تحلیل ها در زمینه بازار جهانی نفت متمرکز خواهد کرد.

    شرکت های روسی در سال جاری تولید نفت خود را افزایش داده اند. نواک گفت، انتظار دارد تولید نفت روسیه از 534 میلیون تن (10.73 میلیون بشکه در روز) در سال 2015 (بالاترین رقم 30 سال گذشته) به 542 تا 544 میلیون تن در سال جاری میلادی برسد.

    وزیر انرژی روسیه گفت، احتمالا در کنفرانسی در الجزایر در پایان ماه سپتامبر با وزیر انرژی جدید عربستان دیدار خواهد کرد.

    برچسب ها