عصر خودرو

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

جزییات مذاکرات خرید هواپیما با میتسوبیشی

خرید ۲۵ فروند هواپیما به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار برای آسمان ایر

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزییات مذاکرات خرید هواپیما از میتسوبیشی ژاپن گفت: طبق مذاکرات اولیه قرار است ۲۵ فروند هواپیمای کوتاه برد به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کنیم که اکثر این هواپیماها برای ایرلاین آسمان است.

جزییات مذاکرات خرید هواپیما با میتسوبیشی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، اصغر فخریه کاشان درباره خرید هواپیماهای کوتاه برد از میتسوبیشی ژاپن اظهار داشت: علاقه‌مند هستیم بخشی از ناوگان هوایی کوچک و با برد کوتاه را از ژاپن تامین کنیم.

    وی با بیان اینکه این هواپیما مانند هواپیماهایATR هستند، گفت: در مراحل اولیه مذاکرات هستیم و دو طرف هنوز هیچ تعهدی به یکدیگر نداده‌اند. البته ژاپنی ها هم برای فروش هواپیماهای MRJ به ایرلاین های ایران ابزار تمایل کرده اند.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مذاکرات‌مان با میتسوبیشی برای خرید هواپیما برای شرکت هواپیمایی آسمان است، گفت: البته برای تامین ناوگان ایرلاین‌های دیگر هم وارد مذاکره شده‌ایم. به طور قطع وزارت راه و شهرسازی از سایر ایرلاین های متعلق به بخش خصوصی حمایت خواهد کرد و در مذاکرات به تامین هواپیماهای مورد نیاز ناوگان سایر ایرلاین ها  هم می‌پردازیم.

    فخریه کاشان ادامه داد: تعداد هواپیماهای مورد نیاز را باید خود ایرلاین‌ها پیشنهاد دهند اما با میتسوبیشی ژاپن برای خرید 25 فروند هواپیما مذاکرات شروع شده است.   ارزش این قرارداد چیزی حدود 400 الی 500 میلیون دلار برآورد می شود.

    برچسب ها