عصر خودرو

pokemon go ارزش نینتندو را دو برابر کرد

عصر بازار- پوک‌مون گو در حالی تاثیر بزرگی روی شرکت نینتندو گذاشته است که بازی جدید این شرکت برخلاف سایر بازی‌های مجموعه پوکمون، حتی ساخته خود نینتندو هم نیست.

pokemon go ارزش نینتندو را دو برابر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر بازار، تاثیر این بازی روی این شرکت به نحوی بوده است که از پس از عرضه این بازی در دو هفته پیش، ارزش شرکت ژاپنی نینتندو به بیش از دو برابر افزایش یافته است. ارزش بازار نینتندو، هفته گذشته 4.5 میلیارد دلار شد و آنقدر ارزش پیدا کرده است که سهام این شرکت در روز جمعه، رکورد تبادل سهام در یک روز را درتاریخ ژاپن شکست. به این ترتیب روز جمعه 4.5 میلیارد دلار از سهام نینتندو در بازار بورس توکیو تبادل شدند.
    شرکت نینتندو حتی از سونی هم جلو زده است. البته منظور تمام شرکت سونی است و فقط از شعبه بازی‌اش مد نظر نیست. ارزش بازار سونی؛ 40 میلیارد دلار است. به این ترتیب انتظار داریم پیشرفت‌های نینتندو باز هم ادامه داشته باشد. این شرکت چند روز پیش خبر از عرضه مدلی کوچک از کنسول کلاسیک NES را داد. این کنسول هم با بازار  بسیار خوبی مواجه شده و انتظار داریم، فروش شگفت انگیزی داشته باشد.
    شرکت نینتندو قرار است در بهار سال آینده، کنسول خانگی جدیدی به اسم  nx را معرفی کند. نینتندو این کنسول خانگی را به این دلیل ساخته که کنسول فعلی‌اش یعنی WiiU با شکست بزرگی مواجه شده است. این در حالی است که این شرکت ژاپنی تا همین چند ماه پیش به دلیل وضعیت بد بازی‌ها و کنسول‌هایش، روندی رو به افت داشت.

    برچسب ها