عصر خودرو

با هدف توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی صورت می‌گیرد

حضور مسؤولان شرکت ایرباس و اتحادیه هوافضایی آلمان در ایران

عصر بازار- به منظور جذب سرمایه خارجی در حوزه هوایی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی هیات بلند پایه‌ای از شرکت‌های هوایی ایالت باواریای آلمان به ایران سفر می‌کنند.

حضور مسؤولان شرکت ایرباس و اتحادیه هوافضایی آلمان در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، به دعوت ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هیاتی 13 نفره در قالب مدیران شرکت‌های هوایی ایالت باواریای آلمان برای آشنایی با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه هوایی، شناسایی زمینه‌های همکاری مشترک و برگزاری جلسات تخصصی، از دوم تا چهارم مردادماه به ایران سفر می‌کنند.

    افزایش همکاری‌های بین‌المللی ایران و ایالت باواریای آلمان در شرایط پساتحریم، جذب سرمایه خارجی در این حوزه و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی از دیگر اهداف بازدید این هیات از ایران معرفی شده است.

    در روز اول این سفر، تعدادی از خبرگان صنعت و دانشگاه در زمینه توانمندی‌های صنعت هوایی ایران در حوزه‌های طراحی و ساخت سازه‌های کامپوزیتی با کاربری هوایی، تحقیق و توسعه فناوری‌های هوایی و تعمیر و نگهداری هواپیماهای مسافربری سخنرانی خواهند کرد.

    برگزاری جلسات تخصصی B2B بین شرکت‌های ایرانی و آلمانی در زمینه طراحی و ساخت سازه‌های هوایی، تعمیر و نگهداری هواپیماهای مسافربری، سیستم‌های اویونیک هواپیما، تست و خدمات آزمایشگاهی و سیاستگذاری در حوزه هوایی و هوانوردی از دیگر برنامه‌های این بازدید است.

    در روز دوم این سفر نیز، هیات آلمانی از مجموعه‌هایی نظیر پژوهشکده دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپتری ایران، شرکت توربوکمپرسور البرز و شرکت تعمیر و نگهداری فارسکو بازدید خواهند داشت و در پایان این سفر 3 روزه، این هیات از شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) در شهر اصفهان بازدید می‌کنند.

    در میان این هیات آلمانی، مسؤولانی از شرکت‌های بزرگی مانند ایرباس، IABG  که در زمینه خدمات آزمایشگاهی فعالیت دارند و اتحادیه هوافضایی ایالت باواریای آلمان حضور دارند.

    برچسب ها