عصر خودرو

بازار طلا آرام گرفت

عصر بازار- بازار طلا که فراز و نشیب‌های زیادی را در مدت اخیر تجربه کرده بود، در هفته‌ گذشت روزهای آرامی را پشت سر گذاشت و طلای ۱۸ عیار حدود هزار تومان و هر اونس طلا حدود ۱۰ دلار نوسان پیدا کرد.

بازار طلا آرام گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ‌ بازار طلا پس از نوساناتی که در اواسط تیر ماه به دنبال رفراندوم انگلستان داشت، در هفته گذشته به آرامش نسبی رسید و نوسان چندانی به خود ندید شد.

    هر گرم طلای 18 عیار در آخرین روز هفته گذشته 111 هزار و 40 تومان به طور متوسط در بازار آزاد عرضه شد. این روند در اوایل هفته نیز ادامه داشت و در میانه‌های هفته در روزهای 27 و 28 تیر 110 هزار فروخته شد. روز گذشته (سه شنبه) نیز تا حدودی روند معکوس داشت و مجددا از 111 هزار تومان عبور کرد.

    همچنین مثقال طلا در یک هفته گذشته حدود 3000 تومان در نوسان بود. این نوع طلا در پنجشنبه هفته گذشته (‌24 تیر) ‌ 481 هزار تومان در بازار عرضه شد و در روزهای بعد روند با ثباتی داشت تا اینکه در روز 28 تیر به 479 هزار تومان و 29 تیر بار دیگر به نرخ 481 هزار تومان برگشت.

    اما هر اونس جهانی طلا نیز که پس از خروج بریتانا از اتحادیه اروپا سقوط قابل توجهی در بازار داشت این روزها با ثبات بیشتری همراه شده است. این نوع طلا روز 24 تیر ماه 1333 دلار در بازار جهانی معامله شد و در ابتدای این هفته با روند افزایشی 1338 دلار عرضه شد. در روزهای بعد نیز بار دیگر این نوع طلا به سم کاهش حرکت کرد و در روز گذشته 29 تیر ماه به 1332 دلار رسید.  

    قیمت طلا هفته گذشته برای نخستین بار در دو ماه اخیر با کاهش روبرو شد و بر اساس برخی گزارش‌ها به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و آمارهای اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت.

    نگرانی‌های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

    همچنین برخی تحلیل‌ها حاکی از آن است که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط فعلی 1333 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1358 دلار افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها