عصر خودرو

یک کارشناس بورس خبر داد؛

حرکت بورس به سمت ثبات در پایان تابستان

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس تا پایان شهریور ماه در محدوده نوسانی مشخصی نوسان کرده و پس از آن به دلیل برخی متغییرهای درونزا روی روند حرکتی قابل اتکایی قرار می‌گیرد.

حرکت بورس به سمت ثبات در پایان تابستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، فرشید زرین کیا مدیر معاملات شرکت کارگزاری ساوآفرین ضمن بررسی آخرین وضعیت بازار سهام گفت: این روزها بازار در محدوده نوسانی مشخص یا به اصطلاح رنج شده قرار گرفته که برای دستیابی به یک روند مشخص به تکاپو افتاده است.

    وی با بین اینکه شائبه دخالت و یا سرکوب عرضه و تقاضا از سوی دولت در بازار سهام وجود ندارد، عنوان کرد: حقوقی ها و یا نهاد های عمومی شبه دولتی هر زمان که تصمیم به خرید و یا فروش سهام بگیرند این اقدام را انجام می دهند و این موضوع ارتباطی به توافق هسته ای و یا رویداد های سیاسی و اقتصادی ندارد . شرایط کنونی بازار سهام تا زمان اجرایی شدن مفاد توافق هسته‌ای و مشخص شدن آثار و فواید آن بر اقتصاد کلان و سود آوری شرکت‌ها ادامه می‌یابد، بنابراین می توان گفت بازار سهام در محدوده نوسانی فعلی شاهد بالا و پایین شدن نماگرهای خود باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه  بر این باور است که بورس همچنان با رفتار هیجانی معامله‌گران در شرایط صعودی و نزولی نماگرها مواجه است و به نظر می رسد برای یافتن روندی قابل اتکا برای این بازار باید تا پایان شهریور ماه منتظر ماند .

    زرین کیا با پیش بینی دورنمای بازار سهام در شهریور ماه امسال عنوان کرد: متغیرهای مختلفی همچون پایان سال مالی اغلب شرکت‌های کارگزاری و سرمایه گذاری در شهریور ماه و لزوم شناسایی سود در صورت های مالی تا پیش از پایان این ماه و پس از آن پدیدار شدن چشم انداز میان مدت بازار سهام از منظر آثار مثبت توافق هسته ای بر سودآوری و بودجه های براوردی شرکت های بورسی باعث خواهد شد که وضعیت بورس در آخرین ماه پایانی تابستان روی مدارقابل اتکایی قرار گیرد.

    برچسب ها