عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور در اصفهان:

تأثیر محسوس رکود بر بازار طلا

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: در تهران حدود ۷۰۰ واحد تولیدی، مشهد ۲۲۰ واحد و در اصفهان ۱۲ درصد از واحدهای تولیدی طلا تعطیل شدند، درصورتی که در این مدت می‌بایست به همین تعداد واحدهای تولیدی به این صنعت اضافه می‌شد.

تأثیر محسوس رکود بر بازار طلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمد کشتی‌آرای عصر امروز در افتتاحیه دهمین نمایشگاه طلا و جواهرات استان اصفهان پیرامون افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: یکی از بهترین نمایشگاه‌هایی که سالانه در صنعت کشور برگزار می‌شود نمایشگاه طلا و جواهر است که این مهم سبب افتخاری برای بنده به‌عنوان یکی از کوچک‌ترین اعضای این صنف است.

    وی افزود: اصفهان قطب تولید طلای کشور بوده و همچنین بیشترین آمار تولید طلا و کارگاه‌های تولیدی مربوط به اصفهان است، اصفهان را می‌توان قطب صنعتی کشور پس از تهران معرفی کرد، ازاین‌رو می‌توان گفت بیشترین واحدهای تولیدی و اتحادیه‌ها از نظر تعداد در اصفهان قرار دارند.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور با اشاره به بحث رکود در اقتصاد کشور گفت: اقتصاد ایران در چند سال گذشته با مشکل رکود مواجه بوده و این مشکل اقتصادی بیشتر از همه موارد صنف طلا را دچار مشکل می‌کند، یکی از دلایل اختلال در خرید طلا این است که طلا در آخر لیست سبد کالاهای خانوار قرار دارد.

    وی با بیان اینکه از سال 2008 به بعد افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی مطرح شد و افزایش قیمت طلا به‌صورت ماهانه و روزانه به چشم می‌خورد، اضافه کرد: از سال 2008 به بعد رشد 30درصدی طلا به‌صورت سالانه سبب شد که مردم سطح توقعشان از این کالای قیمتی بالا برود و با خرید و فروش طلا بتوانند کسب سود کنند، همچنین از سال 2011 قیمت طلا کاهش پیدا کرد و بسیاری از افراد که در خرید و فروش طلا مشغول به فعالیت بودند دچار ضرر شدند.

    کشتی‌آرای با اشاره به نگاه ویژه کشور به صنعت طلا خاطرنشان کرد: باید به صنعت طلا نگاه ویژه‌ای داشت درصورتی‌ که در 2 سال گذشته نتوانستیم برنامه‌ریزی خوبی در این صنف شغلی داشته باشیم، در 2 سال گذشته واحدهای تولیدی بسیاری تعطیل شد که سبب بیکاری بسیاری از افراد شد.

    وی ادامه داد: در تهران حدود 700 واحد تولیدی، مشهد 220 واحد و در اصفهان 12 درصد از واحدهای تولیدی تعطیل شدند، درصورتی که در این مدت می‌بایست به همین تعداد واحدهای تولیدی به این صنعت اضافه می‌شد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور ابراز کرد: امیدواریم که با افتتاح این نمایشگاه و برنامه‌ریزی در این صنف شغلی و همچنین گفت‌وگوهایی که میان صاحب‌نظران انجام می‌شود مشکلات به حداقل رسیده و بتوانیم راه خوبی را در این صنف شغلی در پیش بگیریم.

    وی پیرامون بحث مالیات بر ارزش ‌افزوده بیان کرد: این بحث مدتی است که در صنف طلا و جواهر در کشور مطرح ‌شده است، در دو هفته گذشته جلسات گوناگونی پیرامون رفع مشکلات طلافروشان با مقامات دولتی انجام و قول مساعد از مسئولان گرفته شد.

    کشتی‌آرای افزود: در جلساتی که در کمیسیون کارشناسی مجلس انجام شد پیشنهاد شده است که مالیات تنها از اجرت طلا گرفته شود و هیچ‌گونه مالیاتی از اصل سرمایه طلا گرفته نشود، همچنین ما معتقدیم که مالیات از طلا که سرمایه اصلی واحدهای تولیدی است اشتباه بوده و قانونی در این ارتباط را نمی‌پذیریم.

    وی با اشاره به واردات و صادرات طلای کشور گفت: امیدواریم روزی شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی با وسعت بیشتر و حضور کشورهای بیشتری در این نمایشگاه‌ها باشیم، صادرات و واردات طلا و جواهرات قیمتی باید در کشور به‌گونه‌ای باشد که افراد بتوانند به‌راحتی و بدون مشکل با دیگر کشورها ارتباط برقرار کنند.

    برچسب ها