عصر خودرو

عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی خبر داد ;

پایان بررسی قراردادهای جدید نفتی تا آخر مرداد

عصر بازار- عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی با بیان اینکه قراداد های نفتی نقاط ضعف داشت که واکاوی شد، افزود: بر اساس برنامه ریزی وزارت نفت، حداکثر تا پایان مرداد امسال مراحل مطالعاتی و بررسی این قراردادها باید به پایان برسد.

پایان بررسی قراردادهای جدید نفتی تا آخر مرداد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رضا پدیدار عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی با بیان اینکه قراداد های نفتی نقاط ضعف داشت افزود: این قرارداد ها واکاوی شد و نقاط ضعف و قوت آن بررسی شد.

    وی گفت: قرارداد های جدید نفتی با توجه به روح کلی اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی می تواند نقطه قوتی برای توسعه اقتصادی اجتماعی و صنعتی برای کشورمان باشد.

    پدیدار افزود: این قراردادها در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و بررسی می شود.

    وی با تاکید بر اینکه مصالح و منافع ملی کشور را می خواهیم حفظ کنیم ادامه داد: کارشناسان بیش از 2 سال این قرارداد ها را بررسی کردند .

    عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارت نفت، حداکثر تا پایان مرداد امسال مراحل مطالعاتی و بررسی این قراردادها باید به پایان برسد.

    عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی با بیان اینکه کنفرانس راهکارهای تحول نظام توسعه و بهره برداری مبنای کار ما در تدوین قراردادهای نفتی بود گفت: بیش از یکسال و نیم بهترین کارشناسان و استادان دانشگاه و نخبگان، آن را بررسی کردند.

    پدیدار با بیان اینکه مدیریت توسعه را هم به این قراردادها اضافه کردیم افزود: در قراردادهای گذشته تامین کنندگان مالی داشتیم اما در این قراردادها سرمایه گذار داریم که مشارکت می کند.

    وی گفت: اسناد بالادستی و مستندات برنامه ششم توسعه را در این قراردادها مورد توجه قرار دادیم.

    پدیدار  گفت: بر اساس قراردادهای نفتی، مالکیت میدان های نفتی در اختیار ایران است.

    عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی با اشاره به اینکه قراردادهای نفتی در آذر سال 1394 رونمایی شد گفت: رئوس این قرارداد در کنفرانس بین المللی در تهران ارزیابی شد و پس از آن همایش ایرادات مورد توجه قرار گرفت و اصلاح شد.

    وی افزود : اجرای قرارداد جدید می تواند به خروج از رکود کمک کند.

    پدیدار گفت: در حال انجام رتبه بندی و تعیین صلاحیت شرکت های خارجی و داخلی هستیم.

    برچسب ها