عصر خودرو

نماینده مردم مهاباد در مجلس:

رئیس جمهور ‌دستور ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد را صادر کرد

عصر بازار- نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور ‌در سفر اخیر خود به مهاباد دستور ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد را صادر کرد.

رئیس جمهور ‌دستور ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد را صادر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، جلال محمودزاده  به ضرورت راه‌اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی در مهاباد پرداخت و اظهار داشت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به آذربایجان غربی فاز نخست از مجموعه طرح‌های مربوط به بخش پتروشیمی با افتتاح مجتمع اصلی آن به بهره‌برداری رسیده است.

    وی گفت: مقرر بود در طرح اولیه پروژه پتروشیمی مهاباد، قبل از بهره‌برداری از این پروژه، شهرک صنعتی در کنار آن نیز ایجاد شود تا ارزش افزوده آن به خود مهاباد برگشته و اشتغال 3 هزار نفری ایجاد کند.

    نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه و رونق صنایع پایین دستی از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در قالب اقتصاد مقاومتی مطرح و بر آن تاکید شده است تصریح کرد: رئیس جمهور نیز در سفر اخیر خود به مهاباد دستور ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد را صادر کرد.

    محمودزاده تصریح کرد: پروژه صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد در زمینی به مساحت 100 تا 120 هکتار ایجاد می‌شود که برای تامین زیرساختهایی از قبیل جاده دسترسی، آب، برق، گاز و دیگر امکانات، 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا با جذب سرمایه‌گذار به مرحله اجرا درآید.

    وی تصریح کرد: به دلیل نیاز جوانان بومی منطقه به افزایش اشتغال ضرورت دارد تا دولت سلسله برنامه‌های مربوط به راه‌اندازی صنایع پایین دستی در صنعت پتروشیمی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد تا متعاقب آن ضمن کاهش بیکاری در منطقه آسیبهای اجتماعی ناشی از فقدان اشتغال و تبعات آن در موضوع ازدواج نیز تقلیل یابد.

    برچسب ها