عصر خودرو

متاثر از برگزیت اتفاق افتاد؛

افزایش نرخ تورم در انگلیس

عصر بازار- گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که روز سه شنبه منتشر شد حاکی از افزایش مجدد نرخ تورم در این کشور در ماه ژوئن گذشته عمدتا به دلیل کاهش ارزش پوند به دلیل رای انگلیسی ها به برگزیت و نیز بالا رفتن نرخ سوخت، است.

افزایش نرخ تورم در انگلیس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، براساس داده های دفتر آمار مالی انگلیس نرخ تورم در این کشور در ماه ژوئن گذشته به 0.5 درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل از آن که 0.3 درصد بود، 0.2 درصد رشد نشان می دهد.

    این گزارش همچنین عنوان می کند که هزینه سوخت خودرو و بلیت هواپیما نیز در ماه ژوئن افزایش قابل توجهی داشته است.

    کارشناسان اقتصادی افزایش نرخ تورم را ناشی از کاهش ارزش پوند متاثر از رای مردم انگلیس به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا دانسته و احتمال می دهند که نرخ تورم تا سال 2017 به 3 درصد برسد.

    این کارشناسان همچنین پیش بینی می کنند که بهره بین بانکی ناشی از افزایش نرخ تورم در ماه های آینده افزایش یابد؛ با این حال مقامات بانک مرکزی اعلام کرده اند که در تلاش هستند تا برای مقابله با افزایش تورم، بهره بین بانکی را در ماه آگوست به زیر نیم درصد کاهش دهند.

    نرخ بهره بین بانکی در انگلیس در طی هفت سال گذشته در حد 0.5 درصد باقی مانده است که این پایین ترین نرخ در تاریخ بانکی این کشور می باشد.

    «ساموئل تومب» یک کارشناس اقتصادی موسسه «پنتئون مارکو» دراین مورد به نشریه خبری ایندیپندنت گفت: کاهش ارزش پوند بیشترین تاثیر خود را بر نرخ تورم تا اواسط سال 2017 خواهد گذاشت.
    ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا پس از اعلام نتیجه همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) سقوط کرد و به پایین تر حد در 31 سال گذشته رسید.

    کارشناسان اقتصادی همچنان پیش بینی می کنند که نوسانات نرخ برابر پوند در برابر دلار و یورو طی ماه آینده ادامه پیدا کند.

    برچسب ها