عصر خودرو

دیروز در بورس کالا رقم خورد؛

افزایش ۸۷ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۱۵هزار و ۲۷۳ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال رسید که نسبت به یکشنبه گذشته رشد ۸۷ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۸ هزار ۱۶۶ قرارداد رسیده بود.

افزایش ۸۷ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز دوشنبه هم مسیر با افت متغیرهای تاثیر گذار بر روند قیمت سکه همچون بهای جهانی اونس و دلار قیمت سکه در بازار نقدی و آتی سکه بورس کالای ایران با کاهش رو به رو شد.

    براساس آمار معاملات بورس کالای ایران طی روز گذشته هر پنج سررسید آتی، با کاهش قیمت معاملات خود را به پایان رساند، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 95 هزار تومان معامله شد و افت 0/6درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با کاهش 0/76 درصدی به قیمت یک میلیون و114هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و117 هزار تومان معامله شد و با افت 0/61 درصدی رو به رو شد. از طرفی سکه تحویل دی نیز با 0/51 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و 132 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 151 هزار تومان معامله شد و افت0/54 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین سکه در بازار نقدی نیز طی روز گذشته، با روند کاهشی قیمت رو به رو شد و به یک میلیون و 85 هزار تومان عرضه شد، از سویی نیز دلار آمریکا 3510 تومان قیمت داشت.

    هر گرم طلای 18 عیار نیز نزدیک به 110 هزار تومان فروخته شد، این در شرایطی است که نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب 546 و 283 هزار تومان به فروش رسید.

    از طرفی بهای اونس طلای جهانی برای معاملات در بازار نیویورک بیش از 1329 دلار داد و ستد شد.

    در بازار ارز نیز یورو 4903 تومان، پوند انگلستان 4703 تومان و یوان چین 540 تومان معامله شد.

    برچسب ها