عصر خودرو

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد؛

نقشه راه صنعت سنگ دستیابی به ۲ میلیارد دلار صادرات است

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شکل گیری ستاد سنگ در این وزارتخانه، تلاشی برای سامان بخشیدن به برنامه ها و تنظیم نقشه راه برای یک دوره پنج ساله به منظور دستیابی به ۲ میلیارد دلار صادرات است.

نقشه راه صنعت سنگ دستیابی به ۲ میلیارد دلار صادرات است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، جعفر سرقینی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزیینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه  گفت: واقعیت پیش روی صنعت سنگ ایران، نبود برند و گمنامی در عرصه بین المللی است، بنابراین در این بخش برای هویت بخشی به سنگ کشورمان در بازارهای صادراتی، باید تلاشی بیش از پیش صورت گیرد.
    وی خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه های پنجساله اول و دوم توسعه فعالیت خوبی را برای رشد تولید سنگ در کشور آغاز کرد، اما با وجود جایگاه ایران در بین پنج کشور شاخص تولیدکننده ( چین، ایتالیا، هند و اسپانیا) تاکنون نتوانسته ایم سهمی در خور تولید، در بازارهای صادراتی داشته باشیم.
    سرقینی اضافه کرد: سالیان طولانی است صادرات سنگ ایران از رقم 200 میلیون دلار فراتر نرفته است، اما برای نخستین بار در دوره سه ماهه نخست امسال ارزش صادرات این بخش به رقم 60 میلیون دلار رسید .
    به گفته وی، رونق ارتباطات بین المللی در شرایط کنونی این فرصت را برای فعالان صنعت سنگ به ویژه کارخانه های سنگبری فراهم می سازد که نسبت به بهینه سازی و بازسازی این واحد ها با فناوری روز اقدام کنند.
    معاون امورمعادن و صنایع معدنی وزارتخانه یاد شده افزود: تجهیز واحدهای سنگبری با ماشین آلات روز، امکان آن را فراهم می سازد بتدریج رویکرد صادرات سنگ کشور به سمت سنگ های فرآوری شده به جای صدور آن به شکل کوپ( قله) شود.
    سرقینی افزود: دولت با اختصاص تسهیلات 160 هزار میلیارد ریالی برای حرکت رو به جلو تولید کشور برنامه ریزی کرده است و فعالان صنعت سنگ می توانند از این تسهیلات سهم مناسبی داشته باشند.
    شمار معادن فعال کشور از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت پنج هزار و 400 معدن اعلام شده که اکنون یک هزار و 200 معدن در زمینه سنگ ساختمانی و تزیینی فعال است و حدود 600 معدن نیز به دلیل شرایط رکودی تعطیل یا فعالیت درخوری ندارند.
    هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزیینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه که از دیروز (دوشنبه) در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد، تا 31 تیرماه از ساعت 10 تا 18 به کار خود ادامه می دهد.

    برچسب ها