عصر خودرو

ایران و دایلم کره جنوبی تفاهم‌نامه نفتی امضا کردند

عصر بازار- ایران و دایلم کره جنوبی تفاهم‌نامه‌ای به ارزش تقریبی چهار میلیارد دلار برای اجرای طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه نفت اصفهان امضا کردند.

ایران و دایلم کره جنوبی تفاهم‌نامه نفتی امضا کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصربازار» به نقل از مهر، همزمان با آغاز فعالیت شرکت JCCP ژاپن و آغاز دور جدید مذاکرات با شرکت «جی اس نیپون» ژاپن به منظور مشارکت در طرح کاهش تولید نفت کوره پالایشگاه نفت تبریز، ایران با یک شرکت کره‌ای هم تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

    ایران و دایلم کره جنوبی تفاهم نامه‌ای به ارزش تقریبی چهار میلیارد دلار برای اجرای طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه نفت اصفهان امضا کردند.

    بر اساس توافق انجام شده با این شرکت نفتی کره جنوبی، این پروژه پالایشگاهی به صورت EPC مشروط به تامین فایناس با شرکت دایلم، پالایشگاه اصفهان و شرکت ملی مهندسی و ساختمان ایران به عنوان مجری عملیاتی خواهد شد.

    کاهش خوراک پالایشگاه به میزان ١٦ هزار بشکه در روز، کاهش نفت ‌کوره تولیدی پالایشگاه اصفهان به میزان 10 میلیون لیتر در روز با بکارگیری فن آوری‌های جدید، افزایش تولید بنزین به میزان ٨,٥ میلیون لیتر در روز را از دستاوردهای مهم این طرح پالایشگاهی اعلام شده است.

    از سوی دیگر افزایش تولید گاز مایع به میزان ٢,١ میلیون لیتر، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی به ویژه بنزین از یورو ٢ به یورو ٤ و ٥ اتحادیه اروپا و سازگار با محیط زیست، رفع تنگناهای عملیاتی، افزایش سودآوری پالایشگاه، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از دیگر دستاوردهای حاصل از اجرای این طرح است.

    پالایشگاه نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآرده‌های نفتی شامل گاز مایع، بنزین، گازوئیل، سوخت هواپیما از سال 1358 خورشیدی با ظرفیت 200 هزار بشکه آغاز کرد.

    برچسب ها