عصر خودرو

طی سه ماه نخست امسال;

تولید ۴ میلیارد و۹۱۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم بوشهر

عصر بازار- مدیر مهندسی وتوسعه شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: این شرکت با وجود تعمیرات سالانه بالادستی و تعمیر اساسی بخشی از واحدهای پالایشگاه در سه ماه نخست امسال چهار میلیارد و۹۱۰ میلیون متر مکعب گاز تولید کرد.

تولید ۴ میلیارد و۹۱۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم بوشهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  حسین شمشیری افزود: این میزان تولید به دنبال دریافت خوراک از منابع گازی نار، کنگان وعسلویه به دست آمده که پس از پالایش به خط لوله سراسری ارسال شده است.
    وی اضافه کرد: هم اکنون شرکت پالایش گازفجرجم به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گازی ایران شناخته می شود و 15 درصد گاز مصرفی کشور را تامین می کند.
    مدیرمهندسی وتوسعه شرکت پالایش گاز فجر جم ادامه داد: همچنین این شرکت درمدت یاد شده بیش ازهشت هزارو 300 تن ال پی جی تولید کرد.
    ال پی جی یکی از محصولات ارزشمند پالایشگاه گاز فجر جم است که در تمام نقاط کشور توزیع می شود.
    وی راه اندازی 2 بخش از طرح بزرگ' ال پی جی' در شرکت پالایش گاز فجرجم را نیز یکی از موفقیت های مهم این شرکت در سالهای گذشته تاکنون عنوان کرد.
    شمشیری درمورد این طرح گفت: طرح ال پی جی شرکت پالایش گازفجرجم در سه فاز طراحی، ساخت و نصب شده است که فاز اول این طرح شامل ساخت چهار مخزن با ظرفیت ذخیره سازی 350 تن گازمایع و سیستم بارگیری اکنون در مدار بهره برداری قراردارد.
    وی اضافه کرد: فاز دوم این طرح نیز شامل برج اتان زدا، برج ال پی جی ومبدل های مربوطه، راه اندازی و در سرویس قرار گرفته بطوری که در سال 94 بیش از45 هزار تن ال پی جی تولید کرده است.
    مدیر مهندسی وتوسعه شرکت پالایش گازفجرجم در مورد فاز سوم این طرح بیان کرد: فاز سوم این طرح نیز شامل بخش های شیرین سازی است که تکمیل شده ودر مرحله راه اندازی است وبا بهره برداری از این بخش طرح ، کیفیت ال پی جی تولیدی بهبود قابل توجهی یافته و ارزش افزوده بالایی برای شرکت خواهد داشت.
    وی اظهارکرد: میعانات گازی به عنوان سومین محصول شرکت پالایش گاز فجرجم است که این شرکت در سه ماه نخست سال جاری یک میلیون و 600 هزار بشکه میعانات گازی تولید داشته است.
    شرکت پالایش گازفجرجم نقشی مهم در سبد انرژی کشور دارد و با پایان عملیات تعمیرات اساسی در این شرکت و رسیدن به فصل سرما تولید آن نیز افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

    برچسب ها