عصر خودرو

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران خبر داد

استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران از پذیره‌نویسی اوراق مرابحه «فولاد»

عصر بازار- معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران از تقاضای چشمگیر در جریان پذیره‌نویسی اوراق مرابحه فولاد مبارکه اصفهان خبر داد.

استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران از پذیره‌نویسی اوراق مرابحه «فولاد»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بازار فرابورس در روز جاری شاهد پذیره‌نویسی یک میلیون اوراق مرابحه شرکت فولاد مبارکه اصفهان به ارزش یک هزار میلیارد ریال بود.
    بهنام محسنی معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران با اعلام این خبر گفت: پذیره‌نویسی این اوراق با استقبال قابل توجه سرمایه‌گذاران مواجه شد به نحوی که 15 هزار میلیارد ریال تقاضای خرید در سامانه ثبت شد.
    به گفته وی، با توجه به وجود تقاضای بیش از 15 برابری در مقابل میزان عرضه شده در نماد اوراق مرابحه شرکت فولاد مبارکه اصفهان و در راستای اجرای مفاد ماده 104 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، نماد معاملاتی مذکور رأس ساعت 12 جهت فرآیند تسهیم به نسبت، متوقف شد.
    محسنی ادامه داد: طبق پیام ناظری که در جریان معاملات امروز اعلام شد، حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر صندوق سرمایه‌گذاری 50 هزار ورقه و حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی 20 هزار ورقه در نظر گرفته می‌شود.
    وی با بیان اینکه اوراق فولاد دارای نرخ 20 درصد بوده و سود آن به صورت سه ماه یکبار پرداخت می‌شود، افزود: بازارگردان این اوراق متعهد به معامله روزانه حداقل 50 هزار ورقه در دامنه مظنه یک درصد است.
    *معاملات امروز بازار فرابورس
    بر اساس این گزارش، معاملات 29 تیر 1395 بازار فرابورس با خرید و فروش 571 میلیون و 610 هزار ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 78 میلیارد و 240 میلیون ریال در 39 هزار و 902 نوبت پایان یافت.
    بیشترین حجم معاملات روز جاری در نماد بانک دی با داد و ستد 30 میلیون سهم به ثبت رسید و بالاترین ارزش معاملات نیز به میزان 42 میلیارد ریال در همین نماد رقم خورد.
    امروز شاخص کل فرابورس با ادامه روند صعودی به میزان 8 واحد، نمایشگر عدد 780.08 شد و در این میان، نماد پالایش نفت تهران، پتروشیمی زاگرس و تولید نیروی برق دماوند بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس داشتند.
    همچنین بیشترین افزایش قیمت روز سه‌شنبه به سهام شرکت‌های تدبیرگران فارس و خوزستان، پالایش نفت تهران و صنایع نسوز توکا ختصاص یافت و بیشترین افت قیمت نصیب سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و بانک گردشگری شد.
    بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر با معامله یک میلیون و 250 هزار سهم  به ارزش 14 میلیارد ریال بود و پس از آن صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان و گنجینه آینده روشن بیشترین حجم معامله را داشتند.
    علاوه بر این، بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت مربوط به داد و ستد 200 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی بود ضمن آنکه ارزش معاملات در نمادهای اسناد خزانه اسلامی به 596 میلیارد ریال رسید.
    همچنین، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در محدوده 900 تا 960 هزار ریال معامله شد و بیشترین افت قیمت اوراق مربوط به نماد اردیبهشت 94 بود.
    این گزارش می‌افزاید، طی امروز نماد معاملاتی شرکت بیمه دی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و شرکت داروسازی تولید دارو پس از برگزاری جلسه هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه و ارائه اطلاعات پیش‌بینی با سرمایه جدید، بازگشایی شد.
    در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی ساختمان و تأسیسات راه آهن، بانک حکمت ایرانیان، عمران و توسعه شاهد، قند شیروان، قوچان و بجنورد، گسترش سرمایه گذاری ایرانیان و بانک دی جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز پنج‌شنبه، متوقف شد.

    برچسب ها