عصر خودرو

درج نماد اوراق در آستانه انتشار مرابحه فولاد مبارکه در سامانه پس از معاملات

عصر بازار- شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از درج نماد اوراق مرابحه فولاد مبارکه در سامانه پس از معاملات خبر داد.

درج نماد اوراق در آستانه انتشار مرابحه فولاد مبارکه در سامانه پس از معاملات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شرکت فولاد مبارکه که با سرمایه 7.5 هزار میلیارد تومانی عنوان دار بزرگترین شرکت بورس ایران از لحاظ سرمایه اسمی است، برنامه عرضه 100 میلیارد تومان اوراق مرابحه را اعلام کرده بود.

    براساس این گزارش، مسئولان فرابورس هم زمان و شرایط پذیره نویسی این اوراق دو ساله و معاف از مالیات و با نرخ سود 20 درصدی ( پرداخت هر 3 ماه یکبار) را دو روز سه شنبه و چهارشنبه جاری 29 و 30 تیر تعیین کردند که از طریق کارگزاران فرابورس قابل خرید خواهد بود.

    در پذیره نویسی این اوراق با نماد فولاد 97 ، حداقل خرید یک ورقه 100 هزار تومانی بوده و محدودیتی برای خرید اشخاص حقیقی و حقوقی نیست. معاملات دست دوم این اوراق نیز پس از اتمام پذیره نویسی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز می شود.

    هدف از این تأمین مالی هم تامین مواد اولیه مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه مشتمل بر خرید سنگ آهن ریز دانه از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است.

    مشاور عرضه و عامل فروش این اوراق کارگزاری بانک مسکن بوده و شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن و صندوق سرمایه گذاری ره آورد آباد مسکن به عنوان متعهدین پذیره نویسی و بانک مسکن به عنوان ضامن، پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر را تضمین کرده اند. همچنین بازارگردان این اوراق شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن بوده و عملیات بازارگردانی هم مبتنی برحراج است.

    شرکت سپرده گذاری مرکزی نماداوراق مرابحه شرکت فولاد مباره اصفهان با نماد "ذفولاد 97 "در سامانه پس از معاملات درج کرد تا فرابورس ایران در روزهای 29 و 30 تیر‌ماه شاهد پذیره‌نویسی اوراق مرابحه شرکت فولاد مبارکه اصفهان از طریق کارگزاری‌های عضو شود.

    برچسب ها