عصر خودرو

مدیر عامل سرمایه‌گذاری غدیر در مراسم افتتاح طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت خبر داد ؛

۴۳ هزار میلیارد پروژه در دست اجرا است

عصر بازار- در طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت که سرمایه‌گذاری غدیر مالکیت ۵۴ درصدی آن را در اختیار دارد، تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که می‌تواند سهم سرمایه‌گذاری غدیر از اوره کشور را از ۷۵ درصد به بیش از ۸۰ درصد افزایش دهد.

۴۳ هزار میلیارد پروژه در دست اجرا است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، غلامرضا سلیمانی امیری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در آیین مراسم طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت در پتروشیمی شیراز که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت:‌ اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اقتدار ملی در سایه افزایش توان تولید داخلی است که به تبع آن رفاه بیشتری برای جامعه فراهم می‌شود.

    وی با اشاره به جایگاه سرمایه‌گذاری غدیر به عنوان یک هلدینگ چند رشته‌ای حاضر در بورس کشور عنوان کرد: گروه غدیر به عنوان پیشگامان تولید کشور فعال شوده و هم‌اکنون 43 هزار میلیارد پروژه در دست اجرا دارد که همگی در چارچوب اقتصاد مقاومتی به عنوان محرک رشد اقتصادی کشور در حوزه‌های پالایشی،‌ نیروگاهی، ساختمانی و معدنی فعال است.

    این مقام مسئول از اجرای پروژه‌های مشترک و مطرح در سرمایه‌گذاری غدیر سخن گفت و افزود: سرمایه‌گذاری غدیر به دلیل آنکه در بورس تهران حضور دارد، در تمام زیر مجموعه خود از جمله هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی شیراز حضور دارد و خوشبختانه تردد سرمایه‌گذاران خارجی به طور چشم‌گیری در حال افزایش است.

    وی افزود: حدود 200 گروه خارجی تاکنون به مجموعه سرمایه‌گذاری غدیر مراجعه کردند و برای نخستین بار به زودی سرمایه‌گذاری‌های مشترک خارجی با سرمایه‌گذاری غدیر از طریق روزنامه رسمی اعلام خواهد شد.

    سلیمانی امیری با بیان اینکه گروه غدیر میزبان اجرای پروژه‌های بزرگ کشور به عنوان محرک اقتصاد ملی ایران است، از توان صادراتی بالا و تأمین منابع ارزی کشور از طریق صادرات غیر نفتی این هلدینگ برای کشور سخن گفت و افزود: هم‌اکنون 3 میلیارد یورو صادرات پتروشیمی در شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان انجام شده که علی‌رغم تحریم‌ها به دستیابی کشور به منابع ارزی مورد نیاز کمک کرده است.

    وی از سرمایه‌گذاری 2 هزار و 600 میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری‌های این گروه در حوزه صنایع پتروشیمی کشور در دوران تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: در طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت که سرمایه‌گذاری غدیر مالکیت 54 درصدی آن را در اختیار دارد، تاکنون 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که می‌تواند سهم سرمایه‌گذاری غدیر از اوره کشور را از 75 درصد به بیش از 80 درصد افزایش دهد. این سرمایه‌گذاری با نرخ سود 22 درصد بانکی و با دوره بازگشت 4 ساله انجام شده است.

    سلیمانی از نرخ سود بالای بانکی انتقاد کرد و گفت: انتظار می رود با کاهش کارمزد بالای بانک‌ها بتوان سرمایه‌گذاری مطمئنی انجام داد، چرا که هم‌اکنون همه شرکت‌ها از کمبود نقدینگی رنج می‌برند.


    توسعه صادرات پتروشیمی در دستور کار دولت 

     

    در سویی دیگر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این مراسم گفت: اقتصاد کشور هم‌اکنون با برداشته شدن یک به یک موانع، در مسیر صحیحی قرار گرفته و در ریل واقعی خود و مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است.

    وی با تأکید بر حرکت پر سرعت اقتصاد ایران عنوان کرد: چالش‌های پیش روی اقتصاد ایران جدی است و این در حالی است که باید اقتصاد کشور پاسخگوی اقتدار ایران در منطقه حساس خاورمیانه به عنوان کشوری مقتدر و با ثبات باشد و کمک کند تا منطقه خاورمیانه نیز به سمت آرامش حرکت کرده و تروریسم از بین برود.

    وی افزود: اقتدار اقتصاد ایران باید متناسب با شأن مردمان آن باشد و پیشرفت ایران به نقطه‌ای برسد که مسأله مهم بیکاری حل شده و جوانان از کار مناسب برخوردار شوند.

    جهانگیری با بیان اینکه اقتصاد ایران باید امکان افزایش رفاه و درآمد مردم را داشته باشد، گفت: مردم ایران باید از زندگی در شأن خودشان برخوردار شوند، یکی از موانع پیش روی کشور تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه علیه ملت بوده که بخشی از آنها لغو و باید بخش دیگر آن نیز با توجه به تعهدات غربی‌ها در توافق برجام لغو شود.

    به گفته وی، بخش خصوصی باید از حضور قدرتمندی در ایران برخوردار باشد. باید زمینه‌ای به وجود آورد که از نظر فرهنگی بخش خصوصی وجود داشته باشد که فضای امن کار را احساس کند و فضای مطمئنی بر اقتصاد کشور حاکم باشد.

    وی افزود: آنچه در اقتصاد کلان اهمیت دارد، عوامل داخل بنگاه‌ها و صاحبان آنها و در عین حال فضای پیش‌برنده اقتصادی حاکم بر بنگاه‌ها است، وجود شاخص‌های اقتصادی مطمئن، قابل پیش‌بینی بودن آینده و ایجاد محیطی برای فعالان اقتصادی که بتواند 5 سال آینده را پیش‌بینی کند و یا اطمینان از تغییرات نرخ ارز، نرخ تورم، نرخ سود بانکی و یا قیمت متغیرهای انرژی است.

    معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تلاش کرده تا فضای اقتصاد را برای فعالان کشور قابل پیش‌بینی کند، گفت: مردم هم‌اکنون مطمئن هستند که نرخ دلار دیگر شبانه‌روزی تغییر نمی‌کند، مردم می‌دانند که دولت با سیاست‌گذاری کاری می‌کند که نرخ سود بانکی کاهش یابد و فضای سیاسی اجتماعی کشور باید آرام باشد.

    جهانگیری با بیان اینکه آن دسته از افرادی که عنوان می‌کنند فضای کشور با ثبات نیست قطعاً به نفع جوان ایرانی و اقتصاد کشور کار نمی‌کند، گفت: باید فضایی ایجاد کرد که جوان ایرانی احساس امنیت کند و در عین حال فعالان اقتصادی بتوانند کالای خود را تامین کند به نظر می‌رسد این توفیق هم‌اکنون نصیب دولت شده که بتواند این فضا را در کشور حاکم کند.

    وی افزود: آنچه در نهایت باید رخ دهد اینکه باید بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد باشد و باید همه از این موضوع حمایت کنند.

    جهانگیری گفت: آنچه اهمیت دارد اینکه باید شرایطی وجود داشته باشد که نهادهای عمومی و خصوصی بتوانند سهام خود را در بورس عرضه کنند و بگذارند تا مردم سهامدار باشند، تا از این طریق تأمین مالی انجام شود. در حال حاضر حجم صادرات کشور به بیش از 5 میلیارد دلار رسیده و باید از کل واحدهای پتروشیمی فعلی در این بخش قدردانی کرد که توانسته‌اند، در دوران تحریم‌ها این اقدامات را انجام دهند.

    جهانگیری عنوان کرد: فردی به انداز احداث 4 پتروشیمی شیراز در گذشته مبلغی در حدود 2 میلیارد و 700 میلیون دلار از پول‌های کشور را برداشت و بُرد؛ امیدواریم که شرکت‌های پتروشیمی بخش خصوصی در این زمینه افزایش و توسعه یابد و با توجه به فرصت‌های خوبی که برای کشور به وجود آمده و در عین حال چهارچوب‌های‌ اقتصاد مقاومتی بتوانیم وارد رونق اقتصادی شویم.

    برچسب ها