عصر خودرو

ایران ۹۹ هزار تن ال پی جی به اندونزی صادر می‌کند

عصر بازار- اندونزی در تلاش برای فائق آمدن بر مشکل کمبود عرضه گاز، از ایران گاز وارد خواهد کرد و شرکت ملی نفت ایران قرار است ۹۹ هزار تن گاز در سال ۲۰۱۶ و ۵۰۰ هزار تن دیگر در سال ۲۰۱۷ به شرکت پرتامینا بفروشد.

ایران ۹۹ هزار تن ال پی جی به اندونزی صادر می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که در نقاط مختلف اندونزی عرضه ال پی جی با کمبود مواجه شده است، این کشور در حال برنامه ریزی برای واردات ال ان جی از ایران است.

    انتظار می رود دولت اندونزی از طریق شرکت نفت و گاز دولتی پرتامینا، در بازه زمانی 2016 تا 2017، 588 هزار تن ال پی جی وارد نماید و از این طریق کمبود گاز در مناطق مختلف این کشور را جبران نماید.

    تعدادی از مناطق این کشور از ابتدای ماه جاری میلادی و به ویژه پس از جشن های عید فطر با کمبود ال پی جی مواجه شده اند. استان های بانگکولو، سولاوسی مرکزی، سولاوسی جنوب شرقی و جاوره مرکزی از جمله استان هایی هستند که با کمبود ال پی جی مواجه شده اند. پرتامینا قرار است عرضه گاز به مناطقی که با کمبود ال پی جی مواجه اند را افزایش دهد.

    روفی منور، عضو پارلمان اندونزی و عضو کمیسیون امور انرژی پیشتر خواستار برقراری ثبات در ذخایر و قیمت های ال پی جی و نفت کوره توسط دولت در هنگام برگزاری جشن روز عید فطر شده بود.

    پرتامینا در تلاش برای فائق آمدن بر مشکل کمبود عرضه گاز، از ایران گاز وارد خواهد کرد. شرکت ملی نفت ایران قرار است 99 هزار تن گاز در سال 2016 و 500 هزار تن دیگر در سال 2017 به شرکت پرتامینا بفروشد.

    دوی سوتجیپتو، مدیر شرکت پرتامینا گفت، انتظار می رود یادداشت تفاهم واردات گاز از ایران در ماه جاری یا ماه اوت به امضا برسد. دو طرف قرار است دربلوک های نفت و گاز در ایران با یکدیگر همکاری نمایند.

    برچسب ها