عصر خودرو

وزیر نفت خبر داد:

عبور ارزش تولیدات پتروشیمی کشور از ۵ میلیارد دلار در سال جاری

عصر بازار- وزیر نفت گفت: با ۵.۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده در سال جاری در کشور ارزش تولیدات سالانه در زمینه پتروشیمی به ۵.۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

عبور ارزش تولیدات پتروشیمی کشور از ۵ میلیارد دلار در سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در مراسم افتتاح طرح اوره و آمونیاک شهدای مرودشت با اشاره به اینکه استان فارس مهد پتروشیمی کشور است، گفت: در شرایط تحریم راه‌اندازی این طرح با جذب 700 میلیون دلار سرمایه خارجی صورت گرفت که با وجود همه این مشکلات جای تقدیر و تشکر دارد.

    وی افزود: استان فارس با وجود پتانسیل‌های بیشماری که دارد متاسفانه در زمینه گاز، نفت و پتروشیمی فقط دارای یک شرکت پتروشیمی است و باید تلاش کنیم تا چنین طرح‌هایی در این استان گسترش یابد.

    وزیر نفت اضافه کرد: استان فارس بعد از بوشهر قطب دوم تولید گاز در کشور است که می‌توان در آینده با توسعه سرمایه‌گذاری‌ها شاهد رونق بیشتر این استان در این زمینه باشیم.

    زنگنه در خصوص واحدهای پتروشیمی برنامه‌ریزی شده برای افتتاح در سال 95 گفت: با 5.4 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده در سال جاری در کشور ارزش تولیدات سالانه در زمینه پتروشیمی به 5.1 میلیارد دلار خواهد رسید.

    وی عنوان کرد: از جمله پروژه‌های پتروشیمی در دست اقدام در سالجاری می‌توان پروژه‌هایی را در استان ایلام، ماهشهر، لرستان، مهاباد، ارومیه و شهدای مرودشت نام برد و طرحهایی مانند کاویان، مروارید، کارون، پلی‌اتیلن کردستان، فاز 3 پردیس در عسلویه، تخت جمشید فارس، دالاهو و متانول 2.3 و نیم میلیون تنی دیر هم به عنوان طرحهای قابل افتتاح در سال جاری در برنامه‌ داریم.

    وزیر نفت تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا صنایع پایین‌دستی کشور به رونق برسد و با توجه به برداشته شدن تحریم‌ها باید از سرمایه خارجی برای توسعه کشور استفاده کنیم.

    زنگنه افزود: براین اساس در یکسال گذشته ارزش محصولات پتروشیمی کشور به 5 میلیارد دلار افزایش یافته که می‌توان با افتتاح طرحهایی در این زمینه به اقتصاد ملی و رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی کمک کرد.

    برچسب ها