عصر خودرو

زنگ‌خطر افت بیشتر طلای سرخ به صدا درآمد

سقوط مس به زیر مرز روانی ۵۰۰۰ دلار

عصر بازار: قیمت مس در بازارهای جهانی برای اولین بار از زمان بحران مالی به زیر ۵۰۰۰ دلار در هر تن کاهش پیدا کرد. سقوط مس به زیر سطح کلیدی ۵۰۰۰ دلار به علت افزایش نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضای چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این فلز درجهان بوده است.

سقوط مس به زیر مرز روانی ۵۰۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، با کاهش قیمت مس دیگر فلزات پایه نیز دچار کاهش قیمت شدند. مس نیز همانند دیگر فلزات پایه از جریان اضافه عرضه و افزایش نااطمینانی‌ها در مورد روند تقاضای مس در چین آسیب دیده است. چین مصرف‌کننده بیش از 45 درصد مس در جهان است.

    در حالی که بسیاری از تحلیل‌گران می‌گویند کاهش تقاضای چین قیمت مس را به سمت کاهش بیشتر هدایت می‌کند، برخی دیگر معتقد هستند قیمت مس در سه ماهه آخر سال جاری میلادی با کاهش عرضه در کنار افزایش میزان خرید چینی‌ها افزایش خواهد یافت.

    استفان بریگز کارشناس بازار فلزات در بی‌ان‌پی پاریباس می‌گوید: به لحاظ روانی رقم 5000 دلار برای مس عدد بسیار مهم و بزرگی بود. اگر قیمت مس در سطح زیر 5000 دلار باقی بماند این به معنای کاهش هر چه بیشتر آن است.

    دیروز سه‌شنبه در بازار لندن قیمت مس 2.6 درصد کاهش داشت و به سطح 5035 دلار در هر تن رسید. این در حالی بود که قیمت مس در جریان معاملات عصر دیروز به سطح 4983 دلار نیز سقوط کرد.

    در بازار COMEX نیویورک نیز قیمت مس برای تحویل در ماه سپتامبر با 1.5 درصد کاهش به سطح 2.2870 دلا ر در هر پوند رسید که رکورد جدیدی برای کمترین میزان قیمت مس در 6 سال گذشته بوده است.

    برچسب ها