عصر خودرو

نرخ بالای سود بانکی مشکل اصلی بنگاه‌های تولیدی در کشور است

عصر بازار- مدیر عامل یک هلدینگ چند رشته‌ای کشور کارمزد بالای بانکی را یکی از موانع اصلی بر سر راه تولید در کشور عنوان کرد.

نرخ بالای سود بانکی مشکل اصلی بنگاه‌های تولیدی در کشور است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، غلامرضا سلیمانی امیری صبح امروز در جریان افتتاح طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت شرکت پتروشیمی شیراز که با حضور معاون اول رئیس جمهور و تنی چند از وزرای دولت یازدهم برگزار شد گفت: اقتدار ملی در سایه افزایش توان تولید داخلی به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور می‌انجامد که افزایش رفاه عمومی و ثروت جامعه از دستاوردهای آن است و در این شرایط می‌توانیم در برابر شوکهای بین‌المللی و تحریمها تاب و توان بیشتری داشته باشیم.

    مدیر عامل سرمایه‌گذاری غدیر افزود: بر این اساس تاکید رهبر انقلاب و رئیس جمهور بر اجرای چارچوب اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند به افزایش توان داخلی بویژه در بخش گاز، نفت و پتروشیمی بینجامد.

    وی اضافه کرد: به همین منظور و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی 43 هزار میلیارد تومان پروژه توسط سرمایه‌گذاری غدیر در دست اجراست که  از جمله آنها می‌توان به صنعت حمل و نقل، سیمان، پتروشیمی و گاز اشاره کرد.

    سلیمانی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری غدیر یکی از بزرگترین بنگاههای چند رشته‌ای کشور در حال مطرح شدن به عنوان یک برند بین‌المللی است، گفت: به دلیل بورسی بودن شرکتهای زیرمجموعه این سرمایه‌گذاری و شفافیت در عملکرد آنها این موضوع موجب افزایش اقبال سرمایه‌گذاران خارجی در دوران پسابرجام به صنایع کشور شده است که در حال رسمی شدن قراردادهها و شروع به کار برخی پروژه‌ها با خارجیها هستیم.

    مدیر عامل بزرگترین هلدینگ چند رشته‌ای کشور، افزود: یکی از این پروژه‌ها مربوط به طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت است که 54 درصد آن مربوط به گروه نفت و گاز پارسیان است که این موضوع نشان می‌دهد اگر به بخش خصوصی توجه شود می‌توانیم به مشکلاتی از جمله تحریمها چیره شویم.

    وی اضافه کرد: در سالهای گذشته و با وجود تحریمها تلاش شد با تکیه بر پتانسیلهای بخش خصوصی تجهیزات خارجی وارد کشور کنیم و با اتکاء بر توان داخلی طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت را به ثمر برسانیم.

    سلیمانی گفت: بر این اساس تا پیش از این طرح 4.4 میلیون تن اوره و آمونیاک در کشور تولید می‌شد که با افتتاح این طرح این ظرفیت تولید در کشور به 5.5 میلیون تن رسیده است و سهم سرمایه‌گذاری غدیر از تولید کشور در این بخش به 80 درصد افزایش پیدا کرده است.

    مدیر عامل سرمایه‌گذاری غدیر همچنین با اشاره به اینکه کارمزد بالای بانکی برای گرفتن تسهیلات یکی از مشکلات راه‌اندازی طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت بود، گفت: این موضوع نشان از وجود مشکلات نقدینگی بر سر راه بنگاههای تولیدی در کشور دارد.

    برچسب ها