عصر خودرو

بررسی معاملات روز گذشته بازار نقدی و آتی سکه؛

سکه تحویل اردیبهشت سال ۹۶ چند؟

عصر بازار- قیمت جهانی طلا که طی هفته گذشته برای نخستین بار از ماه می با کاهش روبرو شده بود موجب شد تا بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران طی روزهای شنبه و یکشنبه نوسانات رو به پایینی را تجربه کند.

سکه تحویل اردیبهشت سال ۹۶ چند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای سکه دیروز در معاملات آتی بورس کالای ایران روز گذشته با روند نزولی رو به رو شد، به طوری سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و 102 هزار تومان معامله شد و افت 0/32 درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل آبان با کاهش 0/38 درصدی به قیمت یک میلیون و 112 هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 124 هزار تومان معامله شد و با افت 0/61 درصدی رو به رو شد. سکه تحویل اسفند نیز با 76/0 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و 138 هزار تومان به فروش رسید. در پایان نیز سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 158 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/69 درصدی را تجربه کرد.

    حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 8هزار و 166 قرارداد و ارزش آن به بیش از 938 میلیارد ریال رسید .

    از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز یکشنبه، قیمت طلا و سکه در  مسیر کاهشی قرار گرفته است، به طوریکه در این لحظه قیمت سکه بهار آزادی، نیم‌سکه و سکه گرمی به ترتیب دو هزار تومان،‌ چهار هزار تومان و دو هزار تومان کاهش یافته است و در حال حاضر یک میلیون و 90 هزار تومان، 547 هزار تومان و 183 هزار تومان قیمت دارند.

    همچنین قیمت هرگرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 23 تومان  کاهش یافته و در حال حاضر با قیمت 110 هزار و 981 تومان گزارش شده است.

    این در حالی است که در این لحظه قیمت سکه امامی و ربع‌سکه نسبت به روز گذشته، ثابت مانده است و اکنون با قیمت‌های یک میلیون و 91 هزار و 400 تومان و 286 هزار تومان معامله شد.

    برچسب ها