عصر خودرو

وزیر نفت عربستان:

ریاض آماده واکنش به تحولات بازار نفت است

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان، گفت که این کشور به دقت بازار جهانی نفت را به دقت رصد می‌کند و به عرضه و تقاضای نفت واکنش نشان می دهد.

ریاض آماده واکنش به تحولات بازار نفت است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، خالد الفالح، افزود: عربستان همیشه به عرضه و تقاضای بازار نفت واکنش نشان داده و به بررسی هرگونه تحول در بازارهای نفت خام ادامه می دهد.

    به گفته وی، توافقنامه های نهایی با سرمایه گذاران در مجتمع عظیم تعمیر و ساخت کشتی متعلق به شرکت دولتی سعودی آرامکو که در راس الخیر در سواحل شرقی این کشور ساخته می شود، در چند هفته یا ماه آینده، امضا خواهد شد.

    قرار است این مجتمع تا سال 2021 میلادی به طور کامل عملیاتی شود.

    شرکت های لمپرل، آرامکو، ملی کشتیرانی عربستان سعودی (بحری) و صنایع سنگین هیوندای در سال جاری میلادی (2016) یک توافقنامه همکاری و مشارکت بالقوه در باره احداث این تاسیسات، امضا کردند.

    الفالح در حاشیه مراسم امضا توافقنامه میان بحری و شرکت سرمایه گذاری عربی نفت (اپیکورپ) برای تاسیس شرکتی با سرمایه یک میلیارد و 500 میلیون دلار به منظور خرید بالغ بر ١٥ فروند کشتی نفتکش بسیار بزرگ (وی ای سی سی)، همچنین گفت: عربستان به عنوان بزرگ ترین صادر کننده نفت جهان، باید بزرگ ترین شرکت و ناوگان کشتیرانی جهان را هماهنگ با ذخایر و فروش نفت خام خود، در اختیار داشته باشد.

    برچسب ها