عصر خودرو

در گفت‌وگو با دبیر انجمن سنگ ایران مطرح شد:

صنعت سنگ ایران باید جای ترکیه را در روسیه بگیرد

عصر بازار- دبیر انجمن سنگ ایران با بیان اینکه سهم ۴۰ میلیون دلاری‌ ایران را در بازار روسیه به ۲۰۰ میلیون دلار افزایش خواهیم داد، عنوان کرد: در مقطع کنونی ایران می‌تواند به دلیل محدودیت بازارهای ترکیه، مشتریان خود را از بازار روسیه افزایش دهد.

صنعت سنگ ایران باید جای ترکیه را در روسیه بگیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، احمد شریفی دستاوردهای نمایشگاه سنگ در مسکو را تشریح کرد و گفت: ایران از چند سال گذشته درصدد بوده تا در نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی حضور فعال به صورت پاویون داشته باشد و خوشبختانه توانستیم در نمایشگاه تخصصی سنگ روسیه حضور پیدا کنیم.

    او با بیان اینکه متولی این پاویون انجمن سنگ‌‌ ایران بوده است، افزود: خوشبختانه با حضور 12 تولیدکننده از بخش خصوصی در این نمایشگاه و با یک طراحی بسیار خوب توانستیم توانمندی‌هایمان را در صنعت سنگ به خوبی عرضه کنیم، به طوری که نمایشگاه ما در مسکو به عنوان یک برند در ذهن مخاطبان و مشتریان ماند.

    دبیر انجمن سنگ ایران بیان کرد: اغلب مسوولان و سفرای ایران و روسیه از این نمایشگاه بازدید کردند و مقاماتی که از مسکو آمدند، معتقد بودند بهترین حضور را ایران در این نمایشگاه داشته و برگزاری این نمایشگاه بسیار پرهزینه برای شرکت‌کنندگان بخش خصوصی تمام شده و هزینه آن بیش از یک میلیارد تومان شد.

    او با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه مسکو مخاطبان خودشان را داشتند، گفت: نتیجه مذاکرات شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه به زودی معلوم می‌شود اگرچه نمی‌توان از الان گفت این مذاکرات حتما به انعقاد قرارداد ختم می‌شود. اما می‌توان گفت فعلا مذاکرات اولیه برای معاملات انجام شده و از این بعد باید منتظر ماند تا شرکت‌های مذاکره کننده با شرکت‌های ایرانی ارتباط برقرارکنند تا بستر صادرات سنگ فراهم شود.

    شریفی با بیان اینکه صادرات سنگ به روسیه تاکنون بسیار محدود بوده است، گفت: میزان صادرات سنگ‌های تزئینی ایران به روسیه در سال‌های گذشته رقم بسیار بزرگی نبوده به عنوان مثال سالانه حدود 15 تا 20 میلیون دلار فقط صادرات داشتیم در حالی که بازار روسیه ظرفیت 500 میلیون دلاری دارد. به همین خاطر در مقطع کنونی بازار هدف ما روسیه است.

    دبیر انجمن سنگ ایران با اشاره به ناآرامی‌ها و فضای آشفته سیاسی ترکیه نیز گفت: بازار صادراتی روسیه را در این سال‌ها ترکیه تصاحب کرده بود اما در مقطع کنونی ایران می‌تواند از این فرصت استفاده کند و با محدودیت در بازار ترکیه، مشتریان خود را از بازار روسیه افزایش دهد. از این رو ما به دنبال این هستیم که تا سه سال آینده سهم 40 میلیون دلاری‌مان را در روسیه به 200 میلیون دلار افزایش دهیم.

    او افزود: یکی از دلایلی که بخش خصوصی برای ورود به بازار صادراتی روسیه ترغیب شده این است که در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه و مشتریان جدید پیدا کند. ترکیه در مقطع کنونی از بازار روسیه حذف شده و ایران می‌تواند با این حضورپررنگ در روسیه جایگزین شود. اگر هم الان بر این تاکید می‌شود که ما از 500 میلیون دلار ظرفیت صادراتی ایران به روسیه، 200 میلیون دلار آن را ظرف یکی دو سال آینده در اختیار بگیریم به این دلیل است که هر چه سریعتر جایگزین ترکیه شویم.

    شریفی تصریح کرد: روسیه عمدتا جایگاه ویژه‌ای در تولید سنگ‌های تزئینی ندارد و واردکننده محسوب می‌شود.

    برچسب ها