عصر خودرو

یک کارشناس بانکی آلمانی:

بانک‌های ایرانی موظفند استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنند

عصر بازار- فرنک مارشل گفت: هر چند یکسری از فعالیت‌ها هنوز از سوی آمریکا خط قرمز محسوب می‌شود اما کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده‌اند که این موضوع را چندان در نظر نگیرند و خودشان مستقیما تصمیم‌گیرنده باشند.

بانک‌های ایرانی موظفند استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، فرانک مارشل، کارشناس سوئیفت در شرکت آلمانی"فایننشال سولوشن" در خصوص فعالیت‌های این شرکت در ایران گفت: از 8 ماه گذشته فعالیت خود را با ایران آغاز کردیم. پس از برجام فعالیت‌های ما در ایران گسترش یافت.

    مارشل در مورد مشکلات بانکی بین ایران و کشورهای اروپایی نیز گفت: در صحبت‌های اخیر رییس کل بانک مرکزی ایران به موضوع استانداردها اشاره شد و بانک‌های ایرانی موظف هستند زمانی که با بانکهای بین المللی ارتباط برقرار می‌کنند استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنند و باید به دنبال آن باشند تا بتوانند این ارتباط را بین بانک‌های ایرانی و اروپایی برقرار کنند.

    وی در پاسخ به این پرسش که پس از برجام سطح ارتباطات ایران با بانک‌های اروپایی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ ، افزود: در این مدت فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و شرکت‌های سرمایه‌گذار آلمانی عازم ایران هستند تا در زمینه های صنعتی و بانکی فعالیت های خود را آغاز کنند اما نباید انتظار داشت این اتفاقات به سرعت به نتیجه برسد.

    مارشل همچنین در مورد این که آلمانی‌ها بیشتر در چه زمینه ای برای سرمایه گذاری در ایران رغبت  دارند؟ ، گفت: معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران به شرکت‌های اروپایی و آلمانی انجام شده و بیشتر در حوزه‌هایی سرمایه گذاری می‌کنند که ضریب اطمینان بالاتری داشته باشد و ریسک کمتری به دنبال داشته باشد.

    وی در مورد اینکه آیا اعتماد برای همکاری جلب شده است؟ ،  اظهار داشت: بله یک سری همکاری‌ها انجام شده که بیشتر در زمینه‌های صنعتی بوده و بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی آلمان این تضمین را به سرمایه‌گذاران داده اند.

    وی گفت: هر چند یکسری از فعالیت‌ها هنوز از سوی آمریکا خط قرمز محسوب می‌شود اما کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که این موضوع را چندان در نظر نگیرند و خودشان مستقیما تصمیم گیرنده باشند .

    مارشل تصریح کرد: در حال حاضر همکاری بانک‌های ایرانی و اروپایی صورت گرفته و سوئیفت برقرار شده است. شرکتهای زیمنس و فولکس واگن نیز همکاری خود با ایران را آغاز کرده‌اند.

    برچسب ها