عصر خودرو

رئیس کل بانک مرکزی:

رشد اقتصادی امسال به ۴ تا ۵ درصد می‌رسد

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی با پیش بینی رشد اقتصادی ۴ تا ۵ درصد برای امسال در مورد افزایش اشتغال در کشور گفت: بانک مرکزی در صدد کمک به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی است که با این اقدام ضمن حفظ اشتغال موجود به افزایش اشتغال پایدار نیز منجر می شود.

رشد اقتصادی امسال به ۴ تا ۵ درصد می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ولی اله سیف در نشست با مدیران عامل و هیات مدیره بانک های استان کرمانشاه اظهار کرد: اکنون در آستانه تک رقمی شدن نرخ تورم هستیم و این در حالی میسر شد که ما در سال های گذشته در شرایط تحریم به سر می بردیم.

    وی ادامه داد: رشد اقتصادی مثبت در دو سال گذشته بعد از 8 فصل رکود بسیار ارزشمند است و امیدواریم که در سال 95 به رشد اقتصادی 4 تا 5 درصد دست پیدا کنیم.

    سیف در مورد افزایش اشتغال در کشور افزود: بانک مرکزی در سال 95 علاوه بر ادامه مسیر دو سال گذشته در صدد کمک به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی است که با این اقدام ضمن حفظ اشتغال موجود به افزایش اشتغال پایدار نیز منجر می شود.

    رئیس کل بانک مرکزی به پیاده سازی اصلاح نظام بانکی در سال جاری اشاره کرد و افزود: این مقوله می تواند تنگناهای بانک ها را حل و فصل و به کاهش دارایی های منجمد و شاداب شدن نظام بانکی نیز کمک کند.

    سیف رشد نقدینگی 30 درصدی سال گذشته را بیشتر ناشی از افزایش دارایی های بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: پایه پولی در سال گذشته افزایش نیافته و همچنین بدهی بانک ها به بانک مرکزی کاهش داشته است.

    رئیس کل بانک مرکزی از تحلیل قاطع و واقع بینانه مشکلات نظام بانکی ابراز خشنودی کردند و آن را حاصل انباشته شدن مشکلات سه دهه گذشته ذکر کرد که باعث شده بین 40 تا 50 درصد از دارایی های بانکی در سرفصل های نظام بانکی منجمد شود که نمی تواند به مصرف اعطای تسهیلات برسد.

    وی ادامه داد: حدود 12 درصد از این دارایی ها مربوط به مطالبات ناوصول است که برای حل این مشکلات خبر از برنامه ریزی بانک مرکزی با حمایت دولت و قوه قضاییه خبر داد و گفت: با دستیابی به اهداف مورد نظر دارایی های یاد شده از حالت منجمد خارج می شود و در اعطای تسهیلات و حمایت از فعالیت های مثبت اقتصادی مصرف می شود.

    رییس بانک مرکزی بزرگترین سرمایه بانک ها را فرهنگ سازمانی آنها نامیدند و با عنایت به لزوم اجرای دستورعمل ها در همه سطوح بانک ها و نقش بانک مرکزی در انضباط بخشی در جهت سالم سازی و استحکام نظام بانکی کشور ابراز امیدواری کرد که نظام بانکی بتواند نقش خود را در زمینه توسعه اقتصادی و حمایت از بنگاه های اقتصادی به نحو شایسته انجام دهد.

    برچسب ها