عصر خودرو

عکس العمل مثبت بازارهای حوزه خلیج فارس به کودتای ترکیه

عصر بازار- بازارهای حوزه خلیج فارس در آخرین ساعات معاملاتی با روند افزایشی همراه شدند در حالی که تلاش برای اجرای کودتا در ترکیه موجب به هم ریختگی دیگر بازارها شد.

عکس العمل مثبت بازارهای حوزه خلیج فارس به کودتای ترکیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، قیمت سهام شرکت صنایع غذایی المراعی، به عنوان بزرگترین شرکت سهامی عام تولیدکننده صنایع غذایی در منطقه، با رشد 5.5 درصدی همراه شد .

    بر اساس این گزارش، بازارهای خاورمیانه نخستین بازارهایی بودند که پس از کودتای ترکیه، فعالیت خود را آغاز کردند اما ناآرامی های سیاسی در ترکیه، تأثیری بر بازارهای این منطقه بر جای نگذاشت.

    در دیگر بازارهای این منطقه، شاخص DFM بورس دوبی با رشد 0.3 درصدی همراه شد در حالی که بورس ابوظبی با رشد 0.5 درصدی شاخص اصلی رو به رو شد.

    بورس عمان با رشد 0.2 درصدی شاخص MSM30 رو به رو شد در حالی که در بورس بحرین، شاخص کل BB با رشد بیش از 0.7 درصدی به معاملات پایان داد.

    در بورس قطر و کویت شاخص های اصلی با کاهش 0.6 درصدی و 0.2 درصدی رو به رو شدند در حالی که شاخص اصلی بورس مصر کاهش 0.4 درصدی را متحمل شد.

    بر اساس آخرین گزارش عملکرد منتشر شده شرکت المراعی، سود سه ماهه دوم این شرکت با رشد 168 میلیون دلاری مواجه شد و رشد 10 درصدی را از آن خود کرد.

    سهامداران در 6 ماه گذشته در حدود 729 هزار سهم این شرکت را معامله کرده اند که به نظر می رسد بازار اقبال خوبی به این سهم داشته است.

    برچسب ها