عصر خودرو

دبیرکل کانون صرافان:

نرخ فعلی دلار در بازار آزاد طبیعی و ناشی از نوسان های عرضه و تقاضاست

عصر بازار- دبیرکل کانون صرافان گفت: این روزها با کاهش التهاب های سیاسی و اجتماعی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و کودتای نافرجام ترکیه، ارزهای شاخص جهانی از جمله دلار، یورو و پوند به روند طبیعی پیشین خود بازگشته اند و بر مبنای عرضه و تقاضا ارزشگذاری و داد وستد می شوند.

نرخ فعلی دلار در بازار آزاد طبیعی و ناشی از نوسان های عرضه و تقاضاست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «امیر بیت لفته» امروز (یکشنبه)  با اشاره به تغییر قیمت برخی ارزها در روزهای اخیر، افزود: عمده تحولات مربوط، به تغییر نرخ انواع ارز در روزهای گذشته ناشی از کودتای نافرجام کشور ترکیه بود.
    به گفته این مقام مسوول، در ساعت های اولیه وقوع کودتا شاهد کاهش ارزش پول ملی این کشور (لیر) بودیم، اما با شکست کودتا شاهد بازگشت تدریجی نرخ لیر و به تبع آن برخی دیگر از ارزها به روند پیشین هستیم.
    وی همچنین نوسان های نرخ دلار آمریکا را در این روزها، طبیعی و ناشی از عرضه و تقاضای بازار توصیف کرد.
    در لحظه مخابره این خبر هر دلار آمریکا در بازار آزاد تهران 34 هزار و 990 ریال داد و ستد می شود. همچنین صرافان هر یورو را 39 هزار و 70 و هر پوند را 46 هزار و 980 ریال ارزشگذاری کردند.
    بیت لفته در بخش دیگری با اشاره به تحولات سیاسی و اجتماعی بریتانیا و تصمیم به خروج این کشور از اتحادیه اروپا در پی آرای مردم، تصریح کرد: در آن ایام شاهد کاهش قیمت پوند بودیم و به تبع آن، دلار و یورو به عنوان ارزهای شاخص جهانی با افزایش ارزش مواجه شدند.
    به گفته دبیرکل کانون صرافان، این روزها، ارزش پول ملی انگلستان با حفظ روند کاهشی، به حالت طبیعی خود بازگشته است.
    با شمارش آرای همه پرسی تاریخی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در سوم تیرماه جاری ، اکثریت مردم این کشور به خروج از این اتحادیه پس از 43 سال، رای مثبت دادند.

    برچسب ها