عصر خودرو

ارزش معاملات امروز فرابورس در مرز ۸۰۰ میلیارد ریال

عصر بازار- فعالیت امروز بازار فرابورس در شرایطی پایان یافت که ارزش معاملات آن به مرز ۸۰۰ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات امروز فرابورس در مرز ۸۰۰ میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران در روز 27 تیرماه، بازار فرابورس با خرید و فروش 274 میلیون ورقه بهادار در 24 هزار نوبت به ارزش 800 میلیارد ریال به کار خود خاتمه داد.
    در همین حال با رشد 1.5 واحدی شاخص کل فرابورس ایران نسبت به دیروز، آیفکس رقم 771.95 واحد را به ثبت رساند و معاملات بانک دی و نیروی برق دماوند بیشترین تاثیر را بر شاخص گذاشتند.
    امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا6" با دادوستد حدود 133 هزار و 509 ورقه به ارزش 118 میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. در 5 نماد اسناد خزانه اسلامی هم در مجموع، 165 میلیارد و 870 میلیون ریال مبادله شد.
    بیشترین حجم و ارزش معاملات در روز جاری متعلق به نماد تابان هور بود به طوری که 26 میلیون سهم این شرکت به ارزش 49 میلیارد و 430 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.
    در بازار اول، 19 میلیون و 750 هزار اوراق بهادار به ارزش 47 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم و ارزش معاملات به نام سرمایه‌گذاری مسکن الوند ثبت شد. همین طور، 96 میلیون و 720 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 304 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش در این بازار در اختیار ذوب آهن اصفهان بود.
    در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به یک میلیون و 610 هزار ورقه بهادار رسید.
    طبق این گزارش، نماد شرکت‌های زرین معدن آسیا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران و توکا رنگ فولاد سپاهان بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های بیمه سامان، نیرو سرمایه و بیمه کوثر بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
    همچنین‏ هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن ضمن افزایش قیمت در بازه 900 تا 930 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد فروردین‌ماه 94 بود.
    در روز یکشنبه نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و شرکت نفت پاسارگاد و نماد معاملاتی شرکت زرین معدن آسیا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، بازگشایی شد.
    همچنین، نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و شرکت نفت پاسارگاد و نماد معاملاتی شرکت زرین معدن آسیا، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، متوقف شد.

    برچسب ها