عصر خودرو

حمایت از سپرده‌گذاران اولویت اول بانک مرکزی

عصر بازار- رئیس پژوهشکده پولی گفت: حمایت از سپرده‌گذاران خرد که در موسسات مالی و اعتباری غیرمجازحساب دارند اولویت اول بانک مرکزی است.

حمایت از سپرده‌گذاران اولویت اول بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از واحد مرکزی خبر، علی دیواندری درباره ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز افزود: ساماندهی موسسات غیرمجاز در پرتو حمایت بانک مرکزی انجام می‌شود و حمایت از سپرده‌گذاران خرد که در این موسسات حساب دارند اولویت اول بانک مرکزی است و برخورد با موسسات غیرمجاز یک عزم ملی نیاز دارد و در این جهت باید بستر کار فراهم شود.

    وی ادامه داد: در یک مقطعی همه باید متوجه می‌شدند که نظام پولی کشور نمی‌تواند سیاست‌های خود را با وجود این موسسات اعمال کند مخصوصاً زمانی که رقابت ناسالم بر سر نرخ‌های سود به وجود آمده بود.

    دیواندری گفت: متاسفانه با به وجود آوردن این رقابت ناسالم بخش مخرب این موسسات بیش از هر زمان دیگری مشخص شد و نیاز به ساماندهی آنها بیش از هر وقتی احساس می‌شد.

    رئیس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: بانک مرکزی از سال‌های گذشته اقدامات زیادی در جهت تجمیع و ادغام این موسسات انجام داده تا آنها را در تحت نظارت بانک مرکزی درآورد همچنین بانک مرکزی با استفاده از اختیارات قانونی خود و با کمک قوه قضائیه و نیروی انتظامی اقدامات لازم در این زمینه را انجام می‌دهد.

    وی با بیان اینکه عزم جدی از طرف بانک مرکزی برای ساماندهی این موسسات وجود دارد گفت: خود این موسسات هم تمایل دارند تا تحت نظارت بانک مرکزی به کار خود ادامه دهند و برای اینکه تبدیل به موسسات مجاز شوند تقاضای خود را برای بانک مرکزی ارسال کردند.

    دیواندری در خصوص حمایت از سپرده‌گذاران این موسسات غیرمجاز افزود: تمام اقدامات انجام شده در جهت ساماندهی این موسسات با حمایت بانک مرکزی است و اگر بانک عاملی بخشی از مسوولیت این موسسات را برعهده می‌گیرد در پرتو حمایت بانک مرکزی است.

    وی گفت: بانک مرکزی در جهت حمایت از سپرده‌گذاران خود همیشه مسوولیت‌پذیر است ولی متاسفانه در این راه با محدودیت‌هایی هم روبه‌رو است.

    دیواندری با اشاره به اینکه پدیده موسسات غیرمجاز پدیده‌ای نیست که یک روزه به وجود آمده باشد افزود: برای ساماندهی این موسسات باید یک برنامه منظم داشته باشیم به صورتی که سیاست‌های کلان اقتصادی آسیب نبیند و ما مجبور نباشیم که با تزریق پول این ساماندهی‌ها را انجام دهیم.

    برچسب ها